اخبار قوه قضاییه

انتشار الکترونیکی آگهی های ثبتی از ابتدای آبان ماه 1403

انتشار الکترونیکی کلیه آگهی های ثبتی از ابتدای آبان ماه 1403اشعری مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان ثبت نیز گفت: با تعامل مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از ابتدای آبان ماه سال جاری تمام فرایندهای ثبتی در حوزه‌های املاک، اسناد، ثبت شرکتها، اجرای اسناد رسمی و مالکیت معنوی که مطابق قوانین درج آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار می‌باشد در سایت آگهی‌های سازمان درج و منتشر می‌شود.

دفتر توسعه سامانه‌ها و خدمات الکترونیک ضمن نظارت بر اجرای صحیح ساز و کار لازم را تهیه و به واحدهای ثبتی اطلاع رسانی خواهد کرد کما اینکه تمام آثار ناشی از انتشار آگهی‌ها به روش سنتی در این روش به قوت خود باقیست.

رئیس سازمان ثبت نیز افزود: اگر روزنامه‌های محلی هم الکترونیکی باشند آگهی روزنامه‌های محلی نیز می‌تواند به صورت الکترونیکی انجام شود و در غیر این صورت می‌توان مجوز روزنامه الکترونیک هم در استان‌ها فعال کرد.

انتشار الکترونیکی آگهی های ثبتی علاوه بر صرفه جویی در زمان، کاهش تردد مراجعات مردمی را نیز در پی دارد و ماحصل این امر صرفه جویی ۱۵۰ میلیون تومانی طی ۶ ماهه اخیر بوده است.

هم اکنون آگهی روزنامه‌های کثیرالانتشار در قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی به صورت الکترونیکی منتشر می‌شود.


بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا