آزمون دکتری

ثبت نام آزمون دکتری 1404 آغاز شد.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 1403 منتشر شد.

کلید و سوالات آزمون دکتری حقوق 1403هم زمان با آغاز ثبت نام آزمون دکتری 1404، دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر شد.

به گزارش دادرسی؛ ثبت نام آزمون دکتری 1404 دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی از امروز 29 مهرماه سال 1403 آغاز و تا 5 آبان ادامه خواهد داشت.

هزینه ثبت نام 848 هزار تومان تعیین شده است.

لینک ثبت نام آزمون دکتری 1404

آزمون دکتری 1403 روز پنجشنبه مورخ 2 اسفند 1403 برگزار می گردد.

متقاضیان با توجه به نکات ذیل و همچنین در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، می توانند در آزمون مذکور ثبت نام و شرکت نمایند.

اطلاعیه ثبت نام آزمون دکتری 1404

ثبت‌نام برای آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۴ از روز یکشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۲۹ آغاز و در روز شنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۰۵پایان می‌پذیرد.

لازم به تاکید است که ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت. هر داوطلب براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌تواند در یک کد رشته‌ امتحانی ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شرکت‌ نماید.

دفترچه راهنمای ثبت نام هم‌زمان با شروع ثبت‌نام در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار می‌گیرد.

داوطلبان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

شرایط شرکت در آزمون دکتری 1404:

داوطلبانی که در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال 1403 پذیرفته‌شده‌اند لازم است به نکات ذیل توجه نمایند:

  • پذیرفته شدگان دوره های روزانه (آموزش رایگان) آزمون دکتری سال ۱۴۰۳، چه در دانشگاه یا موسسه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند، اجازه شرکت مجدد در آزمون دکتری سال ۱۴۰۴ را ندارند. این داوطلبان برای شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۵ و بعد از آن، باید تا پایان زمان ثبت نام آزمون، از دانشگاه یا موسسه قبولی انصراف قطعی دهند. همچنین تمام پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه در سال ۱۴۰۲ و قبل از آن که در حال تحصیل هستند، برای شرکت مجدد در آزمون دکتری سال ۱۴۰۴، باید تا پایان زمان ثبت نام آزمون سال ۱۴۰۴، از دانشگاه یا موسسه قبولی انصراف قطعی دهند. این دسته از متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در رشته جدید، باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.
  • پذیرفته شدگان دوره های غیر روزانه آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ و همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های غیر روزانه دکتری (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) مانند سال‌های گذشته می‌توانند بدون انصراف از تحصیل و در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما، در آزمون دکتری سال ۱۴۰۴ ثبت‌نام و شرکت کنند. این دسته از متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در رشته جدید، قبولی قبلی آنان لغو خواهد شد و باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.

زمان پرینت کارت و نحوه تعیین محل آزمون دکتری سال 1404:

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال 1404 در عصر روز پنج‌شنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۰۲ برگزار خواهد شد.

داوطلبان لازم است از روز سه شنبه ۱۴۰۳/۱۱/۳۰لغایت روز پنج‌شنبه ۱۴۰۳/۱۲/۰۲با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان انتخابی مندرج در بند ۳۹ تقاضانامه تعیین می‌شود. لذا مقتضی است داوطلبان با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 1404

جهت مشاهده دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون دکتری 1404 بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 1404

جدول زمان بندی برگزاری آزمون دکتری سال 1404

جدول زمان بندی برگزاری آزمون دکتری سال 1404


بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا