مصوبات

سقف افزایش اجاره بها 1403 به تفکیک مراکز استان ها

افزایش نرخ اجاره بها 1403 به تفکیک مراکز استان ها

جزئیات سقف افزایش اجاره بها 1403 به تفکیک مراکز استان‌ها توسط محمد مجبر،سرپرست ریاست، جمهوری ابلاغ شد. به گزارش دادرسی؛ محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری مصوبه سقف افزایش اجاره بها 1403 که یکی از مصوبات هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن است را ابلاغ کرد. در این مصوبه، سقف اجاره بهای مسکن برای تابستان 1403 در استان تهران 26 درصد تعیین شد. میزان سقف اجاره بها 1403 میزان سقف افزایش اجاره بها تابستان 1403 به تفکیک مراکز استان ها به شرح زیر می باشد: اردبیل، اصفهان، کرج، ایلام، تبریز، ارومیه، بوشهر، تهران، شهرکرد، بیرجند، مشهد، بجنورد، ۲۵ درصد شهرهای اهواز، زنجان و سمنان ۲۳ درصد زاهدان ۲۲ درصد شیراز. قزوین، قم، سنندج، کرمان و کرمانشاه ۲۵ درصد یاسوج ۲۳ درصد گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری. اراک، بندرعباس و همدان ۲۵ درصد یزد ۲۵.۲ درصد مدت زمان طرح دعوا علیه مالکان متخلف از مصوبه سقف افزایش اجاره بها: مدیرکل راه و شهرسازی تهران در خصوص مهلت طرح دعوا علیه مالکان متخلف گفت: روز گذشته سقف اجاره بهای مسکن در تمام استان های کشور تعیین شده و در استان تهران سقف 26 درصد تعیین شده است که مقرر شده سرپرست ریاست جمهوری آن را ابلاغ کند. در حال حاضر که سقف اجاره بها در استان تهران مشخص شده و هیچ مالکی حق ندارد بیش از این نرخ به مستاجر واحد مسکونی اجاره دهد و در صورتی که این تخلف صورت گیرد مستاجر تا 5 سال می تواند از مالک در شورای حل اختلاف شکایت کند. ضمانت اجرای عدم رعایت سقف نرخ افزایش اجاره بها 1403 عدم رعایت سقف افزایش اجاره بها 1403 توسط موجر با شکایت مستاجر طرف 5 سال از انعقاد قرارداد اجاره موجب صدور حکم به استرداد مبالغ اضافی دریافتی به علاوه جریمه معادل سه برابر مبلغ اضافی دریافت شده با احتساب اجاره بهای عرفی قرض الحسنه است.جزئیات سقف افزایش اجاره بها 1403 به تفکیک مراکز استان‌ها توسط محمد مخبر،سرپرست ریاست جمهوری، ابلاغ شد.

به گزارش دادرسی؛ محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، مصوبه سقف افزایش اجاره بها 1403 که یکی از مصوبات هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن است را ابلاغ کرد.

در این مصوبه، سقف اجاره بهای مسکن برای تابستان 1403 در استان تهران 26 درصد تعیین شد.

میزان سقف افزایش اجاره بها 1403

میزان سقف افزایش اجاره بها تابستان 1403 به تفکیک مراکز استان ها به شرح زیر می باشد:

  • اردبیل، اصفهان، کرج، ایلام، تبریز، ارومیه، بوشهر، تهران، شهرکرد، بیرجند، مشهد، بجنورد، ۲۵ درصد
  •  شهرهای اهواز، زنجان و سمنان ۲۳ درصد
  • زاهدان ۲۲ درصد
  • شیراز. قزوین، قم، سنندج، کرمان و کرمانشاه ۲۵ درصد
  • یاسوج ۲۳ درصد
  • گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری. اراک، بندرعباس و همدان ۲۵ درصد
  • یزد ۲۵.۲ درصد

مدت زمان طرح دعوا علیه مالکان متخلف از مصوبه سقف افزایش اجاره بها:

مدیرکل راه و شهرسازی تهران در خصوص مهلت طرح دعوا علیه مالکان متخلف گفت:

روز گذشته سقف اجاره بهای مسکن در تمام استان های کشور تعیین شده و در استان تهران سقف 26 درصد تعیین شده است که مقرر شده سرپرست ریاست جمهوری آن را ابلاغ کند.

در حال حاضر که سقف اجاره بها در استان تهران مشخص شده و هیچ مالکی حق ندارد بیش از این نرخ به مستاجر واحد مسکونی اجاره دهد و در صورتی که این تخلف صورت گیرد مستاجر تا 5 سال می تواند از مالک در شورای حل اختلاف شکایت کند.

ضمانت اجرای عدم رعایت سقف افزایش اجاره بها 1403

عدم رعایت سقف افزایش اجاره بها 1403 توسط موجر با شکایت مستاجر طرف 5 سال از انعقاد قرارداد اجاره موجب صدور حکم به استرداد مبالغ اضافی دریافتی به علاوه جریمه معادل سه برابر مبلغ اضافی دریافت شده با احتساب اجاره بهای عرفی قرض الحسنه است.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا