اخبار قوه قضاییه

علت قطعی سامانه عدل ایران چیست؟

اطلاعیه قوه قضاییه در خصوص قطعی سامانه عدل ایران

علت قطعی سامانه عدل ایران چیست؟پس از گذشت دو روز از قطعی سامانه عدل ایران و سردرگمی وکلا و دیگر کاربران در نهایت مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه با انتشار اطلاعیه ای به این موضوع واکنش نشان داد و علت آن را بیان کرد.

به گزارش دادرسی؛ در روز دوشنبه مورخ 15 مردادماه 1403 برخی کاربران و وکلا در دسترسی به سامانه عدل ایران با مشکل و قطعی مواجه شدند و این مشکل تا زمان انتشار این مطلب ادامه دار بود.

پس از گذشت دو روز از قطعی سراسری سامانه عدل ایران، روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه با انتشار اطلاعیه ای این چنین اعلام کرد که علت قطعی سامانه عدل ایران، «قطع برق مرکز داده قوه قضاییه» بوده است.

اطلاعیه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در خصوص قطعی سامانه عدل ایران:

مشکل به وجود آمده به علت قطعی برق مرکز داده قوه قضاییه رخ داده است که با تلاش شبانه روزی همکاران این مرکز از صبح امروز مشکل مرتفع شده است.

گفتنی است با وجودی که این اطلاعیه در ساعت 2 ظهر روز سه شنبه (16 مرداد ماه) منتشر شده اعلام شده است که «از صبح امروز مشکل مرتفع شده است» اما هنوز مشکل قطعی این سامانه پابرجاست و کاربران در حال گزارش قطعی سامانه و اختلال هستند.

روش حل مشکل ورود به عدل ایران با وجود قطعی:

براساس گفته هایی، برخی از کاربران موفق شده اند با استفاده از روش هایی وارد این سایت شوند.

روش هایی همچون:

  • استفاده از مرورگر Microsoft Edge
  • تغییر اپراتور اینترنت
  • عقب کشیدن تاریخ سیستم به سه روز قبل
  • استفاده از کلیدهای ترکیبی Control+shift+N و…

با وجود این عده بسیاری نیز از این راهکارها به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

با وجود قطعی سامانه عدل ایران تکلیف لوایح و دادخواست ها چه می شود؟

با وجود قطعی دو روزه سامانه عدل ایران هنوز مشخص نیست که راهکار قوه قضاییه برای وضعیت لوایح و دادخواست هایی که می بایست در این مدت ثبت و ارسال میشد چیست و پاسخگویی این نهاد در برابر حقوق تضییع شده کاربران چگونه خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا