آرا دادگاه

مرجع رسیدگی به دعاوی کار کدام است؟

مرجع صالح رسیدگی به دعاوی کار کجاست؟

مرجع رسیدگی به دعاوی کار کدام است؟دادرسی: براساس ماده 1 الی 5 قانون کار، صلاحیت محلی رسیدگی به دعاوی کار با مرجعی است که کار و کارگاه و کارگر در آن حوزه فعالیت دارند.

نمونه رای مرجع صالح رسیدگی به دعاوی کار

رای شعبه بدوی دیوان عدالت اداری در خصوص مرجع رسیدگی به دعاوی کار:

راجع به درخواست شاکی فوق الذکر مبنی بر صدور دستور موقت توقف اجرای رأی موضوع ستون خواسته با ادعای ورود خسارت متعسر و یا غیر ممکن از جبران این شعبه دیوان عدالت اداری نظر به مفاد دادخواست تقدیمی و اسناد و مدارک منضم به آن و توجه به موضوع محکوم به، ضرورت و فوریت موضوع و مستندا به ماده 15 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 92/3/25 مجمع تشخیص مصلحت نظام ، دستور توقف اجرای رأی شماره 51 – 92/4/16 صادره از هیأت حل اختلاف را تا تعیین تکلیف و صدور رأی قطعی از این شعبه صادر و اعلام می دارد.

این دستور به موجب ماده 35 قانون دیوان عدالت اداری لازم الاجراست .

رئیس شعبه 20 دیوان عدالت اداری – کلی وند

رای شعبه بدوی دیوان عدالت اداری
  • شماره دادنامه : 9309970902000640
  • تاریخ : 1393/04/11

«رأی دیوان»

در خصوص دادخواست شرکت نصب و نگهداری کارخانجات صنایع پتروشیمی با وکالت آقای ز. ن و خانم م. خ. به طرفیت خوانده و در اعتراض به رأی شماره 51-92/4/16 با توجه به شرح شکایت شاکی و دفاع خوانده و اسناد و محتویات پرونده متشکله در اداره کار و اظهارات طرفین و همان گونه که خوانده دفاع نموده است هر چند دفتر شرکت رامپکو واقع در منطقه ویژه اقتصادی است و لیکن محل کار و کارگاه در حوزه اداره کار بندر امام خمینی واقع در آدرس سر بندر جاده آبادان کیلو متر 7 است که مستندا” به مواد 1 و 2 و 3 و 4 و 5 قانون کار صلاحیت محلی با مرجعی است که کار و کارگاه و کارگر در آن حوزه فعالیت دارند. علی هذا شکایت شاکی غیر وارد ضمن اینکه ایراد شکلی و ماهوی متوجه رای صادره نمی باشد حکم به رد شکایت شاکی مستندا” به ماده 63 قانون آیین دادرسی دیوان عدالت اداری صادر و اعلام می دارد.

رأی صادره با توجه به اقامتگاه اعلامی ظرف مهلت 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر در شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری به در خواست هر یک از طرفین یا وکیل یا قائم مقام یا نماینده قانونی آنها خواهد بود.

رئیس شعبه 20 دیوان عدالت اداری – کلیوند

رای شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری درباره مرجع صلاحیت دار رسیدگی به دعاوی کار:

نظر به اینکه اعتراضات تجدیدنظرخواه به کیفیتی نیست که اساس استنباط شعبه بدوی را مخدوش نماید و یا سبب تزلزل و نتیجتاً نقض رأی معترض عنه شود و از آنجائی که که دادنامه مورد اعتراض منطبق با موازین قانونی اصدار یافته و از جهت رعایت اصول و قواعد دادرسی نیز عاری از اشکال و ایراد می باشد.

لذا با رد درخواست تجدیدنظرخواهی مستنداً به ماده 71 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب 1392 رأی معترض عنه عیناً تایید و استوار می گردد. رأی صادره قطعی است.

رئیس شعبه شانزدهم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری – مستشار شعبه

شریعت فر – رسالتی


بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا