آزمون های استخدامی

آزمون مشاوران رسمی مالیاتی هر سال با معیار حدنصاب هفتاد درصد نمره تراز یک درصد داوطلبان برگزار خواهد شد

به گزارش دادرسی نت:

آزمون مشاوران رسمی مالیاتی هر سال با معیار حدنصاب هفتاد درصد نمره تراز یک درصد داوطلبان برگزار خواهد شدآزمون مشاوران رسمی مالیاتی هر سال با معیار حدنصاب هفتاد درصد نمره تراز یک درصد داوطلبان برگزار خواهد شد

پنجمین دوره آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران که ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در ۳۱ شهر کشور برگزار شده بود و دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی رشته حقوق هم امکان شرکت در آن را داشتند، و پیش از آن هم این آزمون چهار دوره دیگر در سال های ۱۳۹۵، ۱۳۹۶، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ برگزار شده بوده است.

ترتیب برگزاری آزمون تاکنون به این نحو بوده است که هیأت تشخیص صلاحیت مشاوران رسمی مالیاتی ایران به استناد ماده (۲۷) اساسنامه جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران زمان و شرایط آن را تعیین و اعلام می کرده است.

طبق رویه اعلام شده در نوبت های برگزار شده قبلی این آزمون، داوطلبان برای قبولی باید دست کم ۶۰ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز سوالات آزمون را به شرط آنکه اقلا ۳۰ امتیاز قانون مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده باشد کسب می کردند.

نحوه تقسیم ۱۰۰ امتیاز و مواد درسی آزمون دوره های قبل به این ترتیب بوده است: سئوالات قانون مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده ۶۰ امتیاز، حسابداری و حسابرسی ۱۰ امتیاز، حسابداری مالیاتی و حسابرسی مالیاتی ۱۵ امتیاز، قوانین تجارت، مدنی، محاسبات عمومی و بودجه ۱۵ امتیاز.

حالا در مصوبه جدید هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، شرط قبولی در آزمون جامعه مشاوران مالیاتی از شکل سابق به کسب هفتاد درصد امتیاز میانگین نمرات تراز یک درصد حائزان بالاترین امتیاز تغییر داده شده است.

معیار کسب هفتاد درصد امتیاز میانگین نمرات تراز یک درصد حائزان بالاترین امتیاز، همان معیاری است که در قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، برای آزمون های وکالت و کارشناسی رسمی هم در نظر گرفته شده است.

در بخشی از همین مصوبه، در حالی که نتایج پنجمین دوره آزمون دریافت کارت مشاوران رسمی مالیاتی در تاریخ ۱۳ آبان ۱۴۰۱ اعلام شده است، گفته شده که معیار قبولی اعلام شده جدید باید در این آزمون هم اعمال بشود.

همچنین در بند ۲ مصوبه هیات مقررات زدایی، شرط «قبولی دوره آموزش حرفه ای بعد از قبولی در آزمون ویژه عضویت» برای دریافت کارت عضویت در جامعه مشاوران رسمی مالیاتی حذف شده است.

متن نامه وزیر اقتصاد خطاب به رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و رئیس هیات تشخیص صلاحیت مشاوران رسمی مالیاتی به این شرح است:

شماره: ۲۶۸۵۵۵/۸۰ تاریخ: ۱۴۰۱/۱۲/۲۴

جناب آقای دکتر منظور رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور و رئیس هیات تشخیص صلاحیت مشاوران رسمی مالیاتی

باسلام

به اطلاع می رساند هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار در نشست ۶۹ مقرر کرد شروط سخت، غیرضروری یا امضای طلایی از کاربرگ مجوزهای کسب و کار حذف شود در خصوص کارت عضویت جامعه مشاوران مالیاتی هیأت مقرر نمود شرایط کاربرگ بدین نحو اصلاح شود:

۱- شرط قبولی در آزمون کسب هفتاد درصد امتیاز میانگین نمرات تراز یک درصد حائزان بالاترین امتیاز است و این شرط ملاک قبولی در آزمون اخیر (سال (۱۴۰۱)) و آزمون های آتی است.

۲- بند (۶) از مدارک لازم جهت صدور کارت عضویت جامعه مشاوران رسمی مالیاتی گواهی (قبولی دوره آموزش حرفه ای بعد از قبولی در آزمون ویژه عضویت) حذف گردید.

سید احسان خاندوزی


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا