اخبار مجلس

برای مافیای کنکور و کتب درسی چه برنامه‌ای دارید؟

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

خلاصه نوشته
  • چنارانی:از کجا می‌خواهید برای این لایحه افزایش اعتبار جذب کنید. آیا به رتبه‌بندی اعتقاد دارید یا خیر. همچنین به مردم و معلمان درباره محل بودجه آن توضیح دهید.


حجت الاسلام نیک بین امروز یکشنبه (7 آذر 1400) در جلسه بررسی برنامه ها و صلاحیت یوسف نوری برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد:

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در موضوع مافیای کنکور، کتاب کنکور و کمک درسی چه برنامه‌ای دارد؟

 

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای تعارض منافع در آموزش و پرورش چه برنامه‌ای دارد؟ در هر وزارتخانه‌ای که تعارض منافع مختلفی وجود دارد. متاس

فانه موضوع تعارض منافع در شهرداری،  آموزش و پرورش و سایر حوزه ها وجود دارد و برخی از مسوولان در ابتدای مسوولیت منافع خاصی دریافت می‌کنند، شما برای تعارض منافع چه برنامه‌ای دارید؟ برنامه شما برای تبعیض ساختار یافته در آموزش و پرورش چیست؟ مهمترین تبعیض ساختار یافته، خرید خدمت، معلمان غیرانتفاعی، معلمان نهضتی، معلمان قرآنی، معلمان روز مزد، معلمان ساعتی، معلمان حجمی و این تعداد نوع قرارداد سبب تبعیض ساختاریافته شده است.

وی ادامه داد: شما برای ۲۰۰ هزار معلم غیر انتفاعی چه برنامه‌ای دارید؟ برای بیمه آنها، بازنشسته‌ها، قرار است چگونه برنامه ریزی کنید؟ بین معلمان چه فرقی وجود دارد؟  

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد:

 آموزش و پرورش مهمترین نهاد در وزارتخانه‌های کشور است و نیروی انسانی از آموزش تربیت ساخته می‌شود. آینده آموزش و پرورش در دست وزیر است.چگونه برای آن برنامه ریزی می‌کنید؟ چه برنامه‌ای برای افزایش واژه‌های ایثار و شهادت و از خودگذشتگی دارید؟ چگونه می‌توانید لایحه رتبه بندی که یکی از مهم‌ترین لوایح مجلس است را تامین اعتبار کنید؟ آیا برنامه‌ای برای تامین اعتبارات لازم برای رتبه بندی دارید؟

نیک بین خاطرنشان کرد: چگونه می‌توانید استعدادهای این تعداد دانش آموز را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنید تا ۱۲ سال دانش آموز بی‌سواد تربیت نکنیم؟

افزایش اعتبار لایحه رتبه‌بندی معلمان را از چه محلی تامین می‌کنید؟

«هاجر چنارانی»نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت:

من حکم کارگزینی خود را به تازگی از آموزش و پرورش گرفته‌ام که هنوز حقوق خود را که ۸ میلیون تومان است از این وزارتخانه دریافت می‌کنم. بر همین اساس نمایندگانی که می‌گویند فرهنگی و معلم هستند، مدرک آن را نیز نشان دهند.

وی از وزیر آموزش و پرورش خواست برنامه خود را درباره چگونگی اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان اعلام کند و گفت: وزیر توضیح دهد برای برنامه هفتم توسعه از چه محلی قصد دارد اعتبارافزایی کند و برای اجرای آن چه برنامه‌ای دارد و معتقدم برنامه وزیر پیشنهادی عملیاتی نیست.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: آیا وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تیم نواندیش دارد؟ آیا هیچ جلسه‌ای با کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت داشته‌اید؟ شما زمانی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان بوده‌اید و مشکلات مالی آنجا را می‌دانید. چه برنامه‌ای برای آن دارید.

چنارانی ادامه داد: در دوره‌ای که در هلال احمر بودید موضوعی را از شما پیگیری کردم که حتی پاسخگو هم نبودید. اکنون ۱۰ سال است از فضای آموزش و پرورش فاصله گرفته‌اید و دغدغه‌های آموزش و پرورش که زمین مانده را نمی‌شناسید و به دغدغه‌های فضای مجازی چه اشرافی دارید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان معطل مانده است، تاکید کرد: از کجا می‌خواهید برای این لایحه افزایش اعتبار جذب کنید. آیا به رتبه‌بندی اعتقاد دارید یا خیر. همچنین به مردم و معلمان درباره محل بودجه آن توضیح دهید.

چنارانی با بیان اینکه ورودی و خروجی آموزش و پرورش تناسب ندارد، گفت: تعداد بازنشستگان زیاد است اما معلم جوان کم داریم و این در حالی است که 17 میلیون دانش‌آموز در کشور وجود دارد که برای آنها تدبیری نشده است ضمن اینکه باید توضیح دهید پیوست شما برای تمام وزارتخانه‌ها چیست.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی بر ضرورت ارائه برنامه از سوی وزیر پیشنهادی درباره نیروهای این وزارتخانه و سند تحول با توجه به هویت، معیشت و امنیت آنها خاطرنشان کرد: مشکل صندوق ذخیره فرهنگیان بسیار بزرگ است، همچنین ما خواستار ارائه برنامه‌های شما در حوزه اجرای قانون خدمات مدیریت کشوری، وضعیت دانشگاه فرهنگیان و بیمه معلمان هستیم.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا