اخبار دانشگاه ها

تلاش می‌کنیم برای ترم آتی، دانشگاه را آماده بازگشایی آموزش حضوری کنیم

به گزارش دادرسی و به نقل از خبرگزاری ایسنا؛

دکتر رسول جلیلی سرپرست دانشگاه صنعتی شریف  در گفت‌وگو با این خبرگزاری ضمن اشاره به مباحث آموزش مجازی در دوران کرونا و بازگشت به آموزش حضوری عنوان کرد:

از سرگیری آموزش حضوری بعد از حدود دو سال و سپری شدن ۴ نیمسال تحصیلی با آموزش مجازی، در همه دانشگاه‌های دنیا شرایط متفاوتی را ایجاد کرده و دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف نیز از این قائده مستثنی نیستند.

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف در این رابطه گفت: دانشجویان، دیگر بیش از این نمی‌توانند در خانه بمانند و از طرفی دیگر، دانشجویان نگران سلامتی خود هستند.  بر این اساس در مسئله بازگشایی دانشگاه برای از سرگیری آموزش حضوری هم باید سلامتی دانشجویان مورد توجه قرار گیرد و هم سلامتی روحی و روانی آنها لحاظ شود.

وی ادامه داد: تمهیداتی که برای بازگشت دانشجویان در نظر گرفته شده، با هدایت مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف، به همراه توصیه‌های وزارت علوم در این خصوص و در نظر گرفتن مشاوره‌هایی که با دانشگاه‌های دیگر انجام شده، ارائه خواهد شد. در این راستا، تلاش خواهیم کرد از امکانات ورزشی دانشگاه، بیش از قبل استفاده کنیم. 

همچنین، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه توجیه شده‌اند که با بازگشت دانشجویان، آستانه تحمل خود را بالاتر ببرند و آمادگی برخوردهایی متفاوت‌تر از دوران پیش از کرونا را داشته باشند.

دکتر جلیلی با بیان اینکه دانشجویانی داریم که هنوز دانشگاه را ندیده‌اند، اظهار کرد:

بر این اساس، ما با جمعیتی روبرو هستیم که 2 تا 3 برابر ورودی‌های هر سال هستند و باید علاوه بر آشنایی با دانشگاه، با فرآیندهای دانشگاه، اساتید دانشگاه و ادارات دانشگاه آشنا شود. در این راستا تلاش می کنیم که از نظر رفتارهای احتمالاً نگران کننده، کمترین تبعات را داشته باشیم و از طرفی دیگر تلاش می کنیم که در ذهن دانشجویان خاطرات و لحظات خوبی ایجاد کنیم تا اولین روزهای ازسرگیری آموزش حضوری را به خوبی سپری کنند.

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به مشکلات موجود برای از سرگیری آموزش حضوری تصریح کرد: در زمینه بازگشت دانشجویان به دانشگاه با مشکلاتی هم مواجه هستیم که می‌توان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های مربوط به استقرار دانشجویان ساکن شهرستان‌ها در خوابگاه اشاره کرد.

چراکه دیگر نمیتوانیم مانند گذشته شاهد حضور پرتعداد دانشجویان در خوابگاه‌ها باشیم و باید این فشردگی را کاهش دهیم. بنابراین در این زمینه باید استانداردهای وزارت علوم، وزارت بهداشت و از طرفی دیگر پروتکل‌های خود دانشگاه را مدنظر قرار دهیم و شاهد حضور بهینه دانشجویان در کلاس‌ها، خوابگاه‌ها و آزمایشگاه باشیم.

وی با بیان اینکه دیگر امکان ندارد فضای غذاخوری دانشگاه مانند گذشته باشد، افزود:

 

تلاش خواهیم کرد که ابتدای نیمسال بعد، دانشگاه را برای همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای ازسرگیری آموزش حضوری بازگشایی کنیم و از ویژگی‌ها و خوبی‌های آموزش مجازی که در این ۴ نیمسال کسب کرده‌ایم، استفاده خواهیم کرد.

از طرفی، اگر دانشجویانی، به دلایلی نتوانند در کلاس حضور پیدا کنند، باید شرایط آنها را درک کنیم تا این افراد از امکانات آموزش مجازی استفاده کنند. درست است که ما این امکان را نداریم که همه کلاس‌های ما همزمان به صورت حضوری_مجازی باشد، ولی با یک ارزیابی اولیه به نتیجه‌ خواهیم رسید که کدام یک از کلاس‌ها حضوری و کدام یک حضوری_مجازی باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبیعتا کلاس‌های کارگاهی که جنبه آزمایشگاهی دارند، در قالب کلاس مجازی موضوعیت ندارد ولی باید انعطاف کافی را در این زمینه داشته باشیم.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا