اخبار قوه قضاییه

ثبت آنلاین دادخواست بدوی و تجدید نظر دیوان عدالت اداری

به گزارش دادرسی؛

دیوان عدالت اداری در پی انتشار اطلاعیه ای، مژده ی فعال شدن خودکاربری و ثبت آنلاین دادخواست بدوی و تجدید نظر دیوان عدالت اداری از طریق سایت و سامانه عدل ایران(https://adliran.ir/) را داد. همچنین عنوان کردند که مشکلات سامانه ساجد نیز برطرف و رفع شده است.

چندی پیش پس از ابلاغ بخشنامه‌ ای ، ثبت دادخواست دیوان عدالت اداری از طریق سامانه ساجد و باجه‌های مستقر در دبیرخانه مرکزی غیرممکن بود و شهروندان مجبور به ثبت دادخواست در دفاتر خدمات الکترونیک بودند. و این امر باعث وارد شدن هزینه های مضاعف به مراجعه کنندگان و شهروندان شده بود .

رئیس قوه قضاییه در جلسۀ مسئولان عالی قضایی، در واکنش به این موضوع که باجه های دبیرخانه مرکزی دیوان از ثبت دادخواست مراجعان خودداری کردن و آنها را به دفاتر خدمات قضایی هدایت می کردند، به تمامی رؤسای سازمان‌ها، مراکز و معاونت‌ های ستادی قوه قضاییه دستور داد که در صدور بخشنامه و دستورالعمل‌هایی که با حقوق مردم مرتبط است، هماهنگی‌های لازم را با حوزه ریاست قوه قضاییه به عمل آورند و در این زمینه جهت رضایت و خرسندی و اطلاع رسانی به موقع و مناسب افکار عمومی هم اقدامات لازم صورت گیرد.

بالاخره روز دوشنبه (۲۲ اسفندماه 1400) با دستور رئیس قوه قضائیه این بخشنامه اصلاح شد و ثبت حضوری دادخواست بدوی و تجدید نظر از سر گرفته شد.

پس از پیگیری‌ های صورت گرفته، پنل خودکاربری ثبت دادخواست بدوی و تجدید نظر دیوان عدالت اداری در دسترس قرار گرفت و در پنجره واحد قوه قضاییه فعال شده است. جهت ثبت دادخواست از لینک زیر استفاده کنید:

خدمات قضایی من

دیوان عدالت اداری در خصوص از دسترس خارج شدن سامانه ساجد اظهارکرد:

این سامانه به دلیل اشکال و خطا در انتقال اطلاعات به سامانه‌ های قوه قضاییه در چند روز آتی در دسترس نخواهد بود و به زودی با آماده سازی کلیه امکانات و به کمک مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه این مشکل برطرف خواهد گردید.

 سامانه ساجد که با اختلال مواجه شده بود از دقایقی پیش فعال شده است.

ثبت آنلاین دادخواست بدوی و تجدید نظر دیوان عدالت اداری
ثبت آنلاین دادخواست بدوی و تجدید نظر دیوان عدالت اداری

ورود به سامانه ساجد

سامانه ساجد دیوان عدالت اداری، سامانه ثبت و پیگیری درخواست و دادخواست های شهروندان از مأموران یا واحد ها یا آیین‌نامه‌های دولتی است که به منظور ایجاد دسترسی آسان و سریع به خدمات دیوان عدالت اداری و افزایش شفافیت قضایی فعالیت می کند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا