اخبار قوه قضاییهاخبار مجلس

دادگاه علنی برخط تجربیات را به نسل بعدی کارکنان دستگاه قضا منتقل می کند.

دادگاه علنی برخط تجربیات را به نسل بعدی کارکنان دستگاه قضا منتقل می کند.

شیشه‌ای شدن آموزش دانشجویان حقوق به بهبود شرایط دادگاه‌ها کمک می‌کند.

دادگاه علنی برخط تجربیات را به نسل بعدی کارکنان دستگاه قضا منتقل می کند.پایگاه خبری دادرسی پرس به نقل از خبرگزاری میزان؛ عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به پخش دادگاه علنی برخط برای دانشجویان و اساتید گفت:

هرقدر که آموزش دانشجویان حقوق به سمت شیشه ای شدن پیش برود به بهبود شرایط دادگاه ها کمک می کند و اندوخته تجربیات گذشتگان را می‌تواند به نسل بعدی کارکنان دستگاه قضا به ویژه قضات و دادستان‌ها منتقل کند.

چندی پیش به منظور افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی و بهره‌گیری بیشتر کارشناسان حقوق از برگزاری دادگاه‌ها دادگستری استان خراسان جنوبی اقدام به برگزاری دادگاه علنی برخط برای دانشجویان، اساتید و صاحب نظران حوزه حقوق و قضا نمود.

در همین خصوص روح الله متفکرآزاد عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد:

پخش دادگاه علنی برخط برای دانشجویان و اساتید اقدام بسیار مناسبی است از این جهت که می‌تواند در کنار آموزش‌های لازم و نظری، آموزش‌های مهارتی را نیز به دانشجویان منتقل کند.

یکی از مسائلی که معمولا فارغ التحصیلان دانشگاهی با آن مواجه هستند این است که مهارت‌های لازم را در رشته خود اخذ نکردند، این اقدام به آن‌ها کمک می‌کند به عینه آموزش‌ها را در صحنه واقعی مشاهده کنند و مهارت‌های لازم را در این افراد افزایش می‌دهد.

هر چقدر که آموزش دانشجویان حقوقی به سمت شیشه‌ای شدن و دیده شدن پیش برود به بهبود شرایط دادگاه‌ها کمک می‌کند و اندوخته تجربیات گذشتگان را می‌تواند به نسل بعدی کارکنان دستگاه قضا به ویژه قضات و دادستان‌ها منتقل کند.


بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا