اخبار دولت

رئیس جمهور در ستاد مبارزه با مواد مخدر: اقدامات لازم برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر تشدید شود

خلاصه نوشته
  • رئیسی گفت: ضرورت دارد اقداماتی هدفمند، برنامه‌ریزی شده و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و بسیج امکانات برای مبارزه با مواد مخدر انجام شود.


به گزارش دادرسی؛

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر پنج‌شنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن گرامیداشت یاد شهدا و جانبازان این عرصه و قدردانی از مرزبانان کشور گفت:

تقدیم ۳ هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز، نشان دهنده عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر است.

رئیس جمهور مواد مخدر را یکی از تهدید‌های مهم منطقه‌ای و جهانی دانست و با تاکید برلزوم همکاری‌های بین المللی و فعال شدن دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر گفت: باید از سازمان‌های بین‌المللی و کشور‌های جهان بپرسیم چقدر به وظیفه خود در مبارزه با مواد مخدر عمل کردند؟، زیرا مساله مبارزه با مواد مخدر موضوعی جهانی است و کشور‌ها باید در سیاست‌های خود در این زمینه بازنگری کنند.

او افزود: زمانی که مواد مخدر را امحاء می‌کنیم سازمان ملل متحد جایزه‌ای برای ایران می‌فرستد در حالی که واقعا تنها فرستادن جایزه کافی نیست؛ زیرا اگر ایران جلوی ترانزیت مواد مخدر را نگیرد این موضوع تهدید و بحرانی برای اروپا خواهد شد.

رئیس جمهور درباره کشت مواد مخدر در افغانستان گفت: در دو دهه حضور ناتو و آمریکا در این کشور، تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش یافت و تولید مواد مخدر سنتی به صنعتی تبدیل شد که یک تهدید برای جهان است.

رئیسی مهم‌ترین آسیب اجتماعی کشور را موضوع مواد مخدر برشمرد و گفت: ضرورت دارد اقداماتی هدفمند، برنامه‌ریزی شده و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و بسیج امکانات برای مبارزه با مواد مخدر انجام شود.

رئیس جمهور مبارزه با مواد مخدر را یک کار تخصصی دانست و تاکید کرد: باید اقدامات اطلاعاتی، قضایی و انتظامی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر تشدید شود تا شاهد کاهش قاچاق و مصرف مواد مخدر باشیم.

رئیسی همچنین با تاکید بر اینکه باید از ورود پول‌های ناپاک حاصل از تولید، خرید و فروش مواد مخدر در شبکه پولی و مالی کشور جلوگیری شود، گفت: ضربه زدن به بنیان‌های اقتصادی شبکه‌های قاچاق مواد مخدر یک وظیفه است و حتما باید با معاملات مشکوک و پولشویی حاصل از فروش مواد مخدر مبارزه شود.

رئیس‌جمهور گفت: شناسایی و برخورد با شبکه‌های توزیع خرد و کلان مواد مخدر از اولویت‌های مبارزه است و حتما جمع‌آوری معتادان متجاهر در دستور کار قرار گیرد وتا رسیدن به نتیجه پیگیری شود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت حرفه‌آموزی و اشتغال معتادان بازپروری شده گفت: ممکن است بازار کار به سهولت افراد با سوء پیشینه‌دار را نپذیرند لذا باید مراکز و امکاناتی برای اشتغال معتادان بازپروری شده ایجاد شود.

رئیسی با تاکید به همه استانداران، فرمانداران و بخشداران برای توجه جدی به امر مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد:

حرکت فرهنگی برای مبارزه با مواد مخدر مهم است و باید آگاهی و حساسیت جوانان و خانواده‌ها در این زمینه افزایش یابد تا از آفات مواد مخدر در امان بمانند.

رئیس جمهور حضور و مشارکت فعال دستگاه‌های دخیل در مبارزه با مواد مخدر در ستاد و جلسات تصمیم‌گیری را خواستار شد و گفت: رصد عملیات و اقدامات در مبارزه با مواد مخدر که بیشترین شمار زندانیان کشور را به خود اختصاص داده ضروری و هماهنگی و هم‌پوشانی دستگاه‌ها در این زمینه مهم و تاثیرگذار است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا