اخبار قوه قضاییه

رفع مشکلات سامانه عدل ایران تا پایان هفته

به گزارش دادرسی نت:

رفع مشکلات سامانه عدل ایران تا پایان هفته

رفع مشکلات سامانه عدل ایران تا پایان هفته چند روزی است که سامانه عدل ایران با مشکلاتی روبرو شده و بسیار از افراد در ثبت اوراق قضایی خود به مشکل برخورد نموده اند.

محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه اغلب سامانه های قضایی از جمله عدل ایران و پنجره واحد خدمات الکترونیک قضایی و سایر سامانه های قضایی در حال حاضر در حال ارائه خدمات به کاربران هستند، در خصوص چالش های چند روز اخیر در سامانه های دفاتر خدمات قضایی و خودکاربری وکلا و نمایندگان حقوقی دستگاه‌ های اجرایی کشور گفت: این مشکلات شناسایی شده و تا پایان هفته به طور کامل مرتفع خواهد شد و با انجام اقدامات فنی سامانه پایدار خواهد شد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در ادامه در خصوص مشکل قطعی سامانه‌ها به ویژه عدل ایران گفت:

چه سامانه‌هایی که در قوه قضاییه و چه سامانه‌هایی که در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی وجود دارد با بخش‌ها و قسمت‌های مختلف دیگر دستگاه‌ها درگیر و در تعامل است که برخی از آن‌ها در اختیار قوه قضاییه است و بعضی از آن‌ها در اختیار قوه قضاییه نیست.

وی  ادامه داد: هرچند قطعی سامانه‌ها بسیار کم اتفاق می‌افتد، اما قصد داریم پایداری سیستم‌ها را برقرار کنیم و شرایط پایداری در ایجاد تبادلات فراهم نماییم. با این کار شرایط پایداری را تثبیت می‌کنیم تا جایی که اگر در جایی سامانه‌ای قطع و یا دچار اختلال شد ما دچار قطعی یا اختلال نشویم.

کاظمی فرد تاکید کرد: تمام نگاهمان این است که آن چند روز قطعی در سال نیز مشکلی برای مردم ایجاد نکند، یعنی اگر سامانه‌ها قطع شد خدمات ما ادامه داشته باشد و در نتیجه مشکلی برای کار مردم ایجاد نشود.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا