اخبار دولتاخبار مجلس

سلیمی: چرا وزیر مصوبه خصوصی سازی و رقابت در صنعت خودرو را اجرا نمی‌کند؟

به گزارش دادرسی از مجلس شورای اسلامی؛

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 8 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در  سخنرانی و در میان دستور خود گفت: ضمن حمایت همه جانبه از رزمایش عظیم سپاه اسلام، از تیم مذاکره کننده می خواهم با دقت توطئه های طرف غربی را رصد و نتیجه مذاکرات باید به حذف کامل تحریم های ظالمانه منجر گردد.

سلیمی با اشاره به اینکه امروز شاهد افزایش قیمت ها هستیم، اظهار کرد: این موضوع زندگی مردم را سخت کرده و تأمین حداقل های زندگی هم مشکل شده است. شاید یادمان رفته به جای ترمز داریم پایمان را بر روی گاز فشار می دهیم.

 

قیمت مسکن در کشور میلیاردی و خرید آن برای خیلی ها رویا و غیر ممکن شده . پولی که باید برای خرید خانه پس انداز می شد اکنون کفاف رهن همان خانه را هم نمی دهد. فعلا دوره خودروسازان است و اسب سوار شده را هر طور که می خواهند می تازند.

اصغر سلیمی (نماینده مردم سمیرم)

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه خطاب به وزیر صمت بیان کرد: چرا مصوبه مجلس برای خصوصی سازی و رقابت در صنعت خودرو را اجرا نمی کنید؟ در بحث بورس علیرغم وعده های متعدد همچنان شاهد آب شدن سرمایه های ملت هستیم. باید مشخص شود کدام رانتخواران هزاران میلیارد تومان سرمایه های مردم را به تاراج بردند.

سلیمی با بیان اینکه حقوق های نجومی باز هم در رسانه ها مطرح است، خطاب به رئیس جمهور گفت: شما اشراف کامل بر حقوق و مزایای وزارتخانه ها، شرکت ها و هیات مدیره ها دارید، با قدرت کامل این بی عدالتی را برای همیشه متوقف کنید.

وی خاطرنشان کرد: قدرت و قوت یک کشور به نیروی انسانی کارآمد آن است که توسط معلمان تربیت می شوند. باید تکریم، پاسداشت اساسی آنها مورد توجه ویژه قرار گیرد. ساماندهی نیروهای طرحی، حجمی، شرکتی، قراردادی و متناسب سازی حقوق قضات، کارکنان دادگستری، ثبت احوال و اسناد، جهاد کشاورزی، وزارت کشور و کارکنانی که حقوق پایینی دارند باید در اولویت برنامه های دولت و مجلس باشد. مشکلات اقتصادی بازنشستگان را در تنگنای شدید قرار داده است، نسبت به تصویب همسان سازی حقوق آنان تسریع گردد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: اگر کمبود آب شرب و کشاورزی معضل اصفهان است، اما فرونشست زمین از مرز بحران فراتر رفته و اگر اقدام عاجلی صورت نگیرد شاید زمانی برای جبران نباشد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنرانی خود در خصوص حوزه انتخابیه اش بیان کرد: سمیرم سرزمین هزارچشمه و سیب های گلگونه با مردمانی سختکوش و مهمان نواز و با جاذبه های گردشگری فراوان است که نیازمند توجه بیشتر مسئولان به توسعه زیرساخت های گردشگری، راه های ارتباطی، صنایع تبدیلی و اشتغال پایدار می باشد.

سلیمی افزود: هر سال با نزدیک شدن به فصل برداشت سیب قصه تکراری نبود بازار مناسب، افزایش هزینه ها، قیمت پایین فروش سیب و نبود صادرات مناسب شیرینی تولید این محصول باکیفیت جهانی به تلخی تبدیل می کند بنابراین ضروری است دولت در خصوص تنظیم بازار و صادرات مستمر سیب سمیرم اقدام عاجل نمایند.

وی در پایان سخنرانی خود خواستار استمهال و بخشودگی سود و جرایم بانکی برای کشاورزان و دامداران سمیرم شد و از وزرای نیرو، صمت، جهاد کشاورزی، نفت بهداشت و ورزش و جوانان خواست که به مشکلات حوزه انتخابیه اش رسیدگی کرده و نسبت به تکمیل پروژه های نیمه کاره این شهرستان اقدام نمایند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا