اخبار قوه قضاییه

کوهپایه زاده: علت قتل وکیل جعفرآقایی اطلاع ناخودآگاه وی از اسراری بود که برای قاتل جنبه حیاتی داشت

به گزارش دادرسی نت:

وکیل رسول کوهپایه زاده ، وکیل سرپرست این پرونده درباره علت قتل وکیل جعفرآقایی گفت:

نسبت دادن قتل فجیع وکیل جعفرآقایی به میزان تجربه وکیل، برداشتی غیرمنصفانه است.

علت قتل وکیل جعفرآقاییروز 17 مردادماه 1401بود که وکیل محمودرضا جعفرآقائی در شهرستان شاهرود مورد سوءقصد با سلاح گرم قرار گرفت و در حضور همسر و پسر پنج ساله اش به قتل رسید.

وکیل محمودرضا جعفرآقایی به اتفاق وکیل رسول کوهپایه زاده (وکیل سرپرست سابق محمودرضا جعفر آقایی) مشترکاً در پرونده‌ای اقتصادی در حال انجام وظیفه بودند. موکل پرونده از ماه قبل در بازداشت به سر برده و به تازگی در خصوص وی کیفرخواست صادر شده است.

مظنونینی در ارتباط با این پرونده وجود دارند که به علت محرمانگی و انجام تحقیقات مقدماتی از توضیحات بیشتر خودداری می شود.

طبق گفته های وکیل رسول کوهپایه زاده، علت اصلی و انگیزه آمرین و مسببین قتل، اطلاع و آگاهی وکیل محمودرضا جعفر آقایی از حقایق بسیار مهم و حیاتی پرونده بود. او در این خصوص افزود:

قاتلین قبلاً هم نسبت به سر به نیست کردن شخص دیگری جهت جلوگیری از آشکار شدن ابعاد گسترده فعالیت های مجرمانه خود اقدام کرده بودند.

کوهپایه زاده در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره میزان تأثیر سابقه وکالت در بروز این حوادث برای وکلای جوان گفت:

اگر پرسش شما به طور مشخص معطوف به قتل مرحوم وکیل جعفرآقایی است، باید بگویم اینکه عده ای معتقدند که همکار مقتول ما، به دلیل جوان بودن، کم تجربه بودن و ریسک بالای پرونده های مهم دچار این حادثه شده است، برداشتی کاملا اشتباه و سطحی از مسئله کرده اند. به عبارت بهتر این طرز تفکر به معنای پاک کردن صورت مسئله است.

وی در ادامه افزود:

اگر هر وکیل دیگری ولو با سابقه وکالت بالا در شرایط و وضعیتی که مرحوم در آن بود، قرار می گرفت، همین اتفاق رخ می داد؛ چرا که علت وقوع این حادثه، اطلاع ناخودآگاه وکیل جعفرآقایی از اسرار و اطلاعاتی بود که برای قاتل حیاتی و سرنوشت ساز است.

علاوه بر این اطلاعات، مرحوم سابقه اقدامات مجرمانه مبنی بر سر به نیست کردن اشخاص دیگر توسط قاتل را برملا می‌کرد.

کوهپایه زاده (وکیل سرپرست) با اشاره به سوابق اقدامات موکل پرونده مذکور گفت:

قرار گرفتن در این شرایط با وجود موکلی که در نهایت بی رحمی با قضیه برخورد می کند، برای هر وکیلی به همین نتیجه ختم می شد. لذا معتقدم نسبت دادن این قتل فجیع به میزان تجربه وکیل، ناشی از برداشتی غیرمنصفانه است.

این وکیل دادگستری با تاکید بر ضرورت مراقبت و احتیاط توسط وکلای جوان درخصوص وکالت برخی پرونده های خاص گفت:

به طور کلی شکی در این موضوع نیست که وکلا به ویژه وکلای جوان باید احتیاط کنند. اما نباید تا جایی پیش برویم که برداشت غیرواقعی و اظهارنظر نادرست سبب ایجاد استرس نابجا برای کارآموزان شود.

کوهپایه زاده با اشاره به تجربه خودش از وکالت پرونده های خاص در دوران جوانی افزود:

من هم در سن ۳۴ سالگی وکالت پرونده بابک زنجانی را بر عهده گرفتم؛ پرونده ای سنگین که ابعاد عمیق حقوقی، سیاسی، امنیتی داخلی و بین المللی داشت و بسیار هم هشدار دریافت کردم که وکالت این پرونده دشوار را نپذیرم.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

1 دیدگاه

  1. متاسفانه وکلای با سابقه هستند که قتل ایشان را به کم سابقه بودنشان ربط می دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا