طرح و لایحه

لایحه اصلاح ماده (۴۳) قانون تامین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۳۷۶/۷/۲۷

مورخ: 1400/4/6

به گزارش دادرسی؛

متن لایحه اصلاحی ماده 43 قانون تامین اجتماعی به شرح ذیل می باشد:

لایحه اصلاح ماده (۴۳) قانون تامین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۳۷۶/۷/۲۷

 

ماده واحده_ ماده (۴۳) قانون تامین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۳۷۶/۷/۲۷ به شرح زیر اصلاح می شود:

  1. در بند (۴)، عبارت «یک میلیون و پانصد هزار (۰۰۰ر۵۰۰ر۱ریال)» به عبارت «معادل دو برابر حداقل دستمزد ماهانه سال اعتراض» اصلاح میگردد.
  2. متن زیر به عنوان بند (۵) به ماده مذکور الحاق می شود:

۵- یک نفر حقوقدان با ده سال سابقه کار به انتخاب وزیر دادگستری

مقدمه (دلایل توجیهی):

با عنایت به لزوم افزایش رضایتمندی مردم از سازوکار های سازمان تامین اجتماعی و رعایت هر چه بیشتر موازین قانونی در آرای صادره از هییت های بدوی تشخیص مطالبات و ضرورت متناسب سازی مبنای حق بیمه قابل اعتراض به آرای هییت های بدوی تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی با مبالغ حقوق و دستمزد روزآمد، لایحه برای انجام تشریفات قانونی مربوط تقدیم می شود.

ضمیمه نظر اداره کل اسناد و تنقیح قوانین

نظر اداره کل به انضمام سوابق قانونی

الف- نظر اداره کل

1. 1_مناسب است در متن ماده واحده بجای ارجاع به قانون تامین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۳۷۶/۷/۲۷ عنوان قانون اصلی یعنی قانون تامین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴/۰۴/۰۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی ذکر شود.

2_مناسب است در متن ماده واحده بجای ارجاع به قانون تامین اجتماعی اصلاحی مصوب ۱۳۷۶/۷/۲۷، عنوان قانون اصلی یعنی، قانون تامین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴/۰۴/۰۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی ذکر شود.

2.نظر به اینکه در طرح پیشنهادی علاوه بر اصلاح بند ۴ ماده ۴۳ قانون تامین اجتماعی، یک بند نیز به این ماده الحاق شده، لازم است ماده واحده به شرح زیر اصلاح شود:

ماده واحده- بند (۴) ماده (۴۳) قانون تامین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴/۰۴/۰۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی به شرح زیر اصلاح و یک بند به عنوان بند (۵) به این ماده الحاق می شود.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا