اخبار مجلس

نقدعلی درباره کم سوادی وکلایی که براساس قانون تسهیل جذب خواهند شد: در روحانیت هم افراد ضعیف ممکن است داشته باشیم؛ مردم سراغ افراد توانمند می‌روند

به گزارش دادرسی نت:

نقدعلی دربار کم سوادی وکلایی که براساس قانون تسهیل جذب خواهند شد: در روحانیت هم افراد ضعیف ممکن است داشته باشیم؛ مردم سراغ افراد توانمند می‌روندمحمدتقی نقدعلی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به عارضه ی کم سوادی وکلای دادگستری جدید به علت استفساریه قانون تسهیل، به عمومیت داشتن این رویداد در سایر حرفه ها و مشاغل اشاره کرد و بیان داشت:

مردم همیشه طبق رویه عقلایی به افراد کاردان و توانمند مراجعه می کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حتی کسانی که ۹۰ درصد نمره قبولی را اخذ کنند، از نظر اجرایی قطعاً توانمند نیستند خاطرنشان کرد:

به فرض درست بودن این پیش فرض که افراد پذیرفته شده در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه پس از استفساریه مجلس از سطح سواد بالایی برخوردار نیستند، باید یادآور شوم که در سطح جامعه کنونی و مشاغل مختلف از جمله پزشکی و مهندسی نیز ما افراد قوی و ضعیف داریم اما مردم همیشه طبق رویه عقلایی به سراغ افراد توانمند می‌روند.

محمدتقی نقدعلی با اشاره به اظهار نگرانی برخی نسبت به کم سوادی وکلایی که پس از استفساریه مجلس درباره آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه، پذیرفته شدند، با بیان اینکه «ان شاءالله در کارآموزی سوادشان زیادتر می‌شود»، اظهار کرد:

آزمون به تنهایی ملاک ورود افراد به عرصه وکالت و صدور پروانه وکالت نیست بلکه پس از آزمون، پذیرفته شدگان باید دوره کارآموزی وکالت را طی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه تجربه بالاتر از علم است و کاراموزان به تجربه بیشتر از علم نیاز خواهند داشت افزود:

در مدت 2 سالۀ کارآموزی، کارآموزان می‌دانند اگر قوه علمی خود را بالا نبرند، قطعاً در بازار کار در میان مردم جایی نخواهند داشت. بخشی از پذیرفته شدگان که ممکن است از سطح سواد خیلی بالایی نیز برخوردار نباشند، در این دو سال تجربیات بسیار زیادی کسب خواهند کرد؛ چرا که «التجربه فوق العلم» یعنی تجربه بالاتر از علم است.

نقدعلی تاکید کرد:

این مردم هستند که برای نیازهای خود همیشه طبق رویه عقلایی به سراغ افراد توانمند می‌روند؛ اینکه ما بخواهیم کاسه‌ی داغ‌تر از آش و دایه‌ی دل‌سوزتر از مادر شویم و بگوییم الا و بلا کسی که از نظر قوه علمی حتی 2 درصد پائین تر است وارد این عرصه نشود، کار صحیحی نیست.

باید اجازه دهیم وکلا در مدت کارآموزی رشد پیدا کرده و تقویت شوند و خودشان را به جامعه اثبات کنند. این افراد یقیناً در عرصه اشتغال در حوزه وکالت جای خود را باز خواهند کرد و اگر نتوانستند اساساً جامعه آنها را پس می زند و حذف خواهد کرد.

وی در پایان افزود

ما قیم مردم نیستیم بلکه تسهیل‌گریم و برخی از چارجوب‌ها را مشخص می‌کنیم؛ این خود مردم هستند که از بین اشخاصی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، فردی را برای مشورت و کمک گرفتن انتخاب کنند.


منبع
خبرگزاری ایسنا
مشاهده بیشتر

5 دیدگاه

  1. اومدیم و نفهمیدیم کدوم توانا تره….میخواد عین این پرستارای بشه که فقط مدرک گرفتن و بیمارستانا رو کردن کشتارگاه…. دیگه این وکلای تسهیلی هم وقتی خوب چند نفر رو فرستادن بالای دار اونوقت حتما یاد میگیرن آقای نقدعلی
    کاشکی نماینده های ما یاد بگیرن فقط درمورد موضوعی که بلدن حرف بزنن و توی موضوعاتی مثل وکالت و اینترنت و خیلی چیزای دیگه اظهارنظر نکنن.

  2. این نحوه تیتر زدن و خبرسانی واقعاً شرم آوره… شما در مورد شعور مردم چه فکری کرده اید؟؟؟ شما در این تیتر “کم سوادی” پذیرفته شدگان را پیش فرض گرفته اید در حالی که رسانه باید بی طرف باشد…. و حقیقت را منعکس کند و نه سلیقه یا نظر شخصی! شما چطور تیتر نمی زنید که “کانون می خواهد تنبلی وکلا را با حفظ انحصار جبران کند تا وضع مالی شان خوب باشد؟”

    1. خوانده گرامی آنچه شما به آن انتقاد دارید اظهار نظر مستقیم و صریح نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد قانون تسهیل می باشد که توسط رسانه دادرسی بدون کم و کاست و دخل و تصرف و بدون هیچ گونه اعمال نظر شخصی درج شده است همان گونه که رسالت رسانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا