اخبار دولتاخبار قوه قضاییه

پرونده فايل صوتي ظريف همچنان در دادسرا

سخنگوی قوه قضاییه: رای پرونده بیژن قاسم‌زاده نقض شد | پرونده ظریف به دادگاه ارسال نشده است!

خلاصه نوشته
  • سخنگوی دستگاه قضا گفت: پرونده فایل صوتی وزیر سابق امور خارجه در دادسرا مفتوح است و کیفرخواست به دادگاه ارسال نشده است.

 


به گزارش دادرسی و به نقل از روزنامه اعتماد؛ ذبیح الله خداییان در نشست خبری امروز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سردار شهید حاج حسن تهرانی مقدم، گفت: امروز اگر استکبار جهانی شعار روی میز بودن گزینه نظامی را بیان نمی کند به خاطر جانفشانی این عزیزان است.

آخرين وضعيت پرونده افشاي فايل صوتي مصاحبه محمدجواد ظريف، نقض راي پرونده بيژن قاسم‌زاده، بازپرسي كه حكم به فيلترينگ تلگرام داد و چندي بعد در پرونده اكبر طبري به عنوان يكي از متهمان محكوم شد و البته آخرين وضع رد مال هادي رضوي و شبنم نعمت‌زاده از مهم‌ترين نكاتي بود كه در جريان نشست خبري روز گذشته سخنگوي قوه قضاييه مطرح شد. 

ایشان درباره آخرين وضعيت پرونده فايل صوتي ظريف گفت:

«وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پرونده را تشكيل دادند و تحقيقات خوبي شده و از تعداد زيادي افراد مطلع تحقيق شده و در جريان تكميل شدن در دادسراست. پرونده مفتوح در دادسراست و هنوز به دادگاه ارسال نشده است.»

 

در این خصوص وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پرونده را تشکیل دادند و تحقیقات خوبی شده و از تعداد زیادی افراد مطلع تحقیق شده و در جریان تکمیل شدن در دادسرا است. پرونده مفتوح در دادسرا است و هنوز به دادگاه ارسال نشده است.

ذبیح الله خدائیان

خداييان همچنين درباره ماجراي حمله سايبري به سامانه سوخت گفت: «گزارشي در اين خصوص به دادسرا واصل شده اما در جريان تكميل تحقيقات و شناسايي مرتكبان و مسببان هستند و كسي بازداشت نشده و پرونده در دست تكميل و تحقيقات است.»

خدائیان درباره آخرین وضعیت قصور و کوتاهی مسئولان در سازمان اموال تملیکی گفت: دولت در زمینه سازمان اموال تملیکی همکاری بسیار خوبی دارد. امیدواریم دیگر شاهد وضعیت نابسامان کالاها چه در گمرک و چه در انبارها نباشیم. هنوز پرونده‌ای در خصوص قصور و کوتاهی مسئولان در سازمان اموال تملیکی تشکیل نشده است.

خداییان درباره آخرین وضعیت پرونده مدیرعامل شهر جدید صدرا گفت:

 

مدیرعامل شهر جدید صدرا در استان فارس و تعدادی از اعضای هیات مدیره این شهر به اتهام تبانی در معاملات دولتی، ارتشا، پولشویی و … تحت تعقیب قرار گرفتند. در خصوص مدیرعامل و دو نفر دیگر به این اتهامات قرار بازداشت موقت صادر شده و در بازداشت هستند. سه نفر دیگر از متهمان با قرار وثیقه به علت عجز از تودیع وثیقه در بازداشت هستند.


سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده نگین غرب گفت:

این پرونده قدیمی است و اقدامات مثبتی در روند آن صورت گرفته است. پرونده حدود ۱۵ هزار و ۱۸۶ نفر مالباخته داشته و متهمان ۲۸۱۱ واحد آپارتمانی را در دست احداث داشتند و یا به اتمام رساندند و پرونده مربوط به خرید آپارتمان بود. این پرونده توسط مراجع قضایی مدیریت شد و تا مردم به پولشان برسند.

وی افزود: ۱۷۶۶ واحد تکمیل شده و در اختیار مردم قرار گرفت و امیدواریم تا پایان سال مابقی واحدها در اختیار مالباختگان قرار گیرد. همچنین بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت نقدی جبران خسارت شدند و مبلغ پرداختی به آنها مسترد شده است. ۳۶۷ نفر نیز از گرفتن وجه خودداری کردند که در حساب دادگستری واریز شده و هر زمان تمایل داشته باشند می توانند وصول کنند و مابقی آنهایی که مسترد نشده تا پایان سال وجوه مربوطه به آنها مسترد می شود.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: افرادی که مرتکب سوء استفاده شدند، ۳ نفر محکومیت یافتند و یک نفر به ۲۰ سال حبس قطعی محکوم شد و در زندان است و دیگری به ۲۰ سال حبس قطعی و مصادره اموال و نفر سوم نیز به ۱۲ سال حبس محکوم شدند که دو نفر با وثیقه آزادند.


خداییان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه رای پرونده بیژن قاسم زاده به چه علت نقض شده و چه نقصی داشته است؟گفت:

 

ایشان قبلا محکوم شده بود و یکی از جرایم ارتکابی اش، جرم ارتشا بود که محکومیت یافته بود و پرونده در این بخش در ارتباط با ارتشاء نقص تحقیقاتی داشته و رای نقض شده و به دادگاه صادر کننده عودت داده شد و هم اکنون در حال تکمیل تحقیقات و استماع اظهارات شهود و مواجهه حضوری است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا