اخبار

درخواست تسریع در ابلاغ اصلاحات ماده 54 آیین نامه لایحه استقلال کارآموزان وکالت از رئیس قوه قضاییه

نامه کارآموزان وکالت به رئیس قوه قضاییه با موضوع تسریع در ابلاغ اصلاحات ماده 54 آیین نامه لایحه استقلال

درخوست تسریع در ابلاغ اصلاحات ماده 54 آیین نامه لایحه استقلال کارآموزان وکالت از رئیس قوه قضاییهبه گزارش دادرسی؛ جمعی از کارآموزان وکالت کانون های وکلای سراسر کشور در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار تسریع در ابلاغ اصلاحات ماده 54 آیین نامه لایحه استقلال شدند.

کارآموزان در این نامه که در حال بازنشر در استوری اینستاگرام کارآموزان وکالت است، با اشاره به گذشت 3 ماه از زمان اعلام تایید این اصلاحات و وضعیت معیشتی کارآموزان، خواستار تسریع در ابلاغ این اصلاحات شده اند.

درخوست تسریع در ابلاغ اصلاحات ماده 54 آیین نامه لایحه استقلال کارآموزان وکالت از رئیس قوه قضاییه

بسمه تعالی

تاریخ: ۱۴۰۳/۰۳/۰۷

جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رئیس محترم قوه قضاییه

با درود و تحیات الهی

احتراما اینجانبان پذیرفته شدگان آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ و کارآموزان کانون های وکلای دادگستری به عرض می رسانند:

همانگونه که مستحضرید از شهریورماه سال 1402 بیش از 13 هزار نفر در آزمون مذکور پذیرفته شده اند که پس از تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی دوره کارآموزی خود را آغاز نموده اند لکن اخیرا پیشنهاداتی جهت اصلاح آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون های وکلای دادگستری به لحاظ رفع برخی موانع که معیشت و امرار معاش کارآموزان را با دشواری مواجه ساخته بود به آن مقام عالی تقدیم گردید که وفق اخبار حاصله مورد تایید معاونین و مشاورین حضرت عالی نیز قرار گرفته است.

حال پس از گذشت مدت زمان حدود سه ماه از مراتب مذکور همچنان خیل کثیری از کارآموزان بلاتکلیف و درمانده از رفع حوائج مادی و اقتصادی خود و خانواده تحت تکفل در انتظار ابلاغ اصلاحیه مزبور می باشند.

لذا بنابر موارد معروض و نظر به اهمیت تسریع در رسیدگی به موضوع از آن مقام عالی و معزز استدعا دارد مرحمت نموده و دستورات مقتضی جهت ابلاغ مقررات اصلاحی را صادر و اعلام فرمایید.

با کمال امتنان و دعای خیز

کارآموزان کانون وکلای سراسر کشور


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا