اخبار وکلای دادگستری

موافقت قوه قضائیه با تلفیق دو مرحله کارآموزی

موافقت قوه قضائیه با اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال و تلفیق دو مرحله کارآموزی

موافقت قوه قضائیه با تلفیق دو مرحله کارآموزیابراهیم کیانی سخنگو و نائب رئیس اسکودا در جمع وکلا و کارآموزان کانون وکلای خراسان شمالی، از موافقت قوه قضائیه با اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال و تلفیق دو مرحله کارآموزی خبر داد.

به گزارش دادرسی نت:به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی، مراسم بزرگداشت سالروز استقلال کانون وکلا و مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون خراسان شمالی در ۸ اسفند ۱۴۰۲ با حضور رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی، نایب رئیس اسکودا و مقامات این کانون برگزار شد.

دو مقوله مهم استقلال کانون های وکلا: صدور پروانه و ابطال پروانه

ابراهیم کیانی ضمن تبریک سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری گفت:

برای اجرای عدالت، وکیل مستقل و قاضی مستقل باید کنار هم باشند.

دو مقوله در استقلال کانون باید مورد توجه قرار گیرد: یکی صدور پروانه و دیگری ابطال پروانه که در اختیار کانون ها باشد.

وی در این خصوص افزود: دو سال قبل آیین نامه ای صادر شد که استقلال را نقض می کرد، اتحادیه پیگیر شد، انتظار از ریاست محترم قوه قضائیه نیز چنین بود که حامی استقلال کانون وکلا باشد و پس از رایزنی های فراوان، هم اکنون صدور و ابطال پروانه که نشان استقلال است در اختیار کانون هاست.

کیانی تاکید کرد: ما در چنین روزی به کسانی که قصد نقض استقلال را دارند با وحدت و همدلی می گوییم که اجازه نمی‌دهیم این استقلال نقض شود.

وی تاکید کرد: اجرای عدالت برای ما مهم‌ترین است به حرف اقتصاددان‌هایی که در کار اقتصادی ناتوان هستند گوش نمی‌کنیم. حفظ اتحاد بسیار مهم است.

موافقت قوه قضائیه با تلفیق دو مرحله کارآموزی

کیانی درباره ماده ۵۴ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری وعده داد:

طی مذاکرات با قوه قضاییه، ماده ۵۴ اصلاح و مقرر شده است که دو مرحله کارآموزی با هم تلفیق شود و طی چند ماه آینده ابلاغ خواهد شد.

ما از مجلس گلایه زیادی داریم

این مقام اسکودا درباره انتخابات نیز گفت: ما از مجلسی که به بدترین شکل، قانونی را تصویب کرد که استقلال نهاد وکالت را مخدوش می‌کرد، گلایه زیادی داریم. اما این هرگز به معنای قهر کردن نیست و پیگیر هستیم تا نمایندگان شایسته‌ای وارد مجلس شوند.

کیانی همچنین ضمن تشکر و قدردانی از رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به جهت تعامل سازنده با کانون وکلای استان از فراهم شدن چنین بستری ابراز خشنودی کرد و اظهار امیدواری نمود که در سایر استان‌ها نیز چنین تعامل سازنده‌ای شکل بگیرد.

نایب رئیس اسکودا خطاب به کارآموزان کانون وکلای خراسان شمالی نیز گفت: جای خرسندی است که در این مراسم حضور دارم. خدمت شما و خانواده محترم تبریک عرض می‌کنم.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا