اخبار

رایزنی اسکودا و قوه قضاییه برای ادغام مرحله دوم و سوم کارآموزی وکالت

رایزنی اسکودا و قوه قضاییه برای ادغام مرحله دوم و سوم کارآموزی وکالت

ادغام مرحله دوم و سوم کارآموزی وکالتابراهیم کیانی(نائب رئیس اتحادیه اسکودا)خواستار ادغام مرحله دوم و سوم کارآموزی وکالت از قوه قضاییه شد.

به گزارش دادرسی نت به نقل از صداوسیما، ابراهیم کیانی نایب رئیس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران در گفت و گویی با با خبرگزاری صدا و سیما، عنوان کرد:

همه ی قبول شدگان آزمون پارسال کانون های وکلا که پاسخ استعلام آن ها دریافت شده است، به قوه قضائیه برای حضور در جلسات دادگاه و طی کارآموزی معرفی شده اند.

ادغام مرحله دوم و سوم کارآموزی وکالت نیاز به تأیید قوه قضائیه است

ابراهیم کیانی درباره ادغام مرحله دوم و سوم کارآموزی وکالت گفت: دومین مرحله ی کارآموزی وکلا حضور در دادگاه و سومین مرحله، انجام وکالت برای برخی پرونده ها است که پیشنهاد دادیم این دو مرحله به صورت هم زمان انجام شود.

سخنگوی اتحادیه اسکودا همچنین گفت: در صورت تایید از سوی قوه قضائیه این دو مرحله از کارآموزی به صورت همزمان انجام می شود و کارآموزان در حین حضور در دادگاه می توانند وکالت برخی پرونده ها را نیز برعهده بگیرند.

سال گذشته بیش از 13 هزار و هفتصد نفر کارآموزی خود را آغاز کرده اند.

کیانی خاطر نشان کرد: در آزمون سال گذشته بیش از ۱۳ هزار و هفتصد نفر حداقل نمره لازم را کسب کردند که کارآموزی خود را آغاز کرده اند.

آزمون پارسال وکالت براساس قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار برگزار شد و افرادی که حداقل نمره را کسب کردند پذیرفته شدند. طبق این قانون هر کسی که ۷۰ درصد نمره ی یک درصد برتر آزمون را کسب کند پذیرفته می شود.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا