اخبار قوه قضاییهاخبار وکلای دادگستری

جزییات محکومیت پرونده اخلالگران ارزی سال ۹۶

سرنوشت اخلالگران ارز سال 96 چه شد؟

خلاصه نوشته
  • سخنگوی قوه قضاییه از محکومیت ۱۰ سال حبس برای رئیس اسبق بانک مرکزی و ۸ سال حبس برای معاون ارزی اسبق بانک مرکزی طی پرونده پرونده اخلال‌گران ارزی سال ۹۶ خبر داد.

ذبیح اله خداییان سخنگوی قوه قضاییه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از محکومیت ۱۰ سال حبس برای رئیس اسبق بانک مرکزی ولی الله سیف و ۸ سال حبس برای معاون ارزی اسبق بانک مرکزی سید احمد عراقچی خبر داد.

وی همچنین گفت: در این پرونده متهم ردیف سوم، سالار آقاخانی متهم به خرید و فروش غیر قانونی ارز و پرداخت رشوه به میثم خدایی، کارمند نهاد ریاست جمهوری وقت و سید رسول سجاد مدیر وقت بین‌الملل معاونت ارزی بانک مرکزی، به‌تحمل ۱۳ سال حبس محکوم شد.

 

سرنوشت اخلالگران ارزی سال 96 چه شد؟
سرنوشت اخلالگران ارزی سال 96 چه شد؟

 ذبیح الله خداییان امروز (بیست و چهارم مهر ماه) احکام مربوط به این پرونده را به شرح زیر اعلام کرد :

متهم ردیف اول، ولی‌الله سیف، رئیس سابق بانک مرکزی متهم به برهم زدن نظم و آرامش بازار ارزی کشور و زمینه سازی برای خرید و فروش غیر قانونی ارز به میزان ۱۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و همچنین اهمال و سوء مدیریت در دوران مسئولیت خود، به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

متهم ردیف دوم، سید احمد عراقچی، معاون وقت ارزی بانک مرکزی نیز با همین اتهامات به‌تحمل هشت سال حبس تعزیری محکوم گردیده است.

متهم ردیف سوم، سالار آقاخانی متهم به خرید و فروش غیر قانونی ارز و همچنین پرداخت رشوه به میثم خدایی، کارمند نهاد ریاست جمهوری وقت و سید رسول سجاد مدیر وقت بین‌الملل معاونت ارزی بانک مرکزی، به‌تحمل ۱۳ سال حبس محکوم شده است .

میثم خدایی از دیگر متهمین این پرونده نیز به اتهام دریافت رشوه و مشارکت در خرید و فروش غیر قانونی ارز به‌تحمل پنج سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی معادل قیمت وجه گرفته شده و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم گردید.
سید رسول سجاد، مدیر وقت بین‌الملل معاونت ارزی بانک مرکزی نیز یکی از متهمین دیگر این پرونده است که به اتهام مشارکت در خرید و فروش غیر قانونی ارز و اخذ رشوه به تحملِ هفت سال و هفت ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی معادل قیمت اقلام دریافتی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است

این پرونده در مجموع ۱۰ متهم داشته که در میان آن‌ها برخی دیگر از مدیران بانک مرکزی نیز وجود دارند که به حبس محکوم شده اند، ضمن آنکه برخی از این متهمین، پرونده‌های دیگری هم دارند که در حال رسیدگی در مراجع قضائی است.

شایان ذکر است احکام صادر شده برای این محکومین قطعی و لازم الاجرا است.
منبع
اقتصاد انلاین
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا