اخبار دولتاخبار مجلس

رئیس جمهور تنها هفت روز برای معرفی وزیر آموزش و پرورش فرصت دارد

خلاصه نوشته
  • سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از فرصت سه ماهه معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هفت روز باقی مانده و لازم است رئیس‌جمهور در اسرع وقت گزینه بعدی را به مجلس معرفی کند.

به گزارش دادرسی و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  در جمع خبرنگاران درباه تکلیف دولت و مجلس پس از رای نیاوردن مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد:

مطابق با تفسیر شورای نگهبان، پس از آنکه گزینه پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌ای از مجلس رأی اعتماد نمی‌گیرد، رئیس‌جمهور می‌تواند یک سرپرست را برای آن وزارتخانه به مدت سه ماه انتخاب کند. رئیس‌جمهور پس از ۸۳ روز که وزارت آموزش و پرورش با سرپرست اداره می‌شد، مسعود فیاضی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس پیشنهاد کرد اما وی نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

نمایندگان مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود:

 

این سه ماه برای یک بار پیش‌بینی شده و طبیعتاً رئیس جمهور باید در اولین فرصت نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی اقدام کند البته از موعد قبلی حدود ۷ روز باقی مانده و رئیس جمهور می‌تواند در این بازه، وزیر پیشنهادی جدید را معرفی کند.

وی تصریح کرد: در گذشته و در موارد مشابه روال‌هایی توسط روسای جمهور طی شده و بعضاً روسای قوه مجریه از مقام معظم رهبری اذن دریافت کرده و مدت بیشتری برای معرفی وزیر پیشنهادی جدید به مجلس داشتند، اما مصلحت‌سنجی در این موضوع برعهده شخص رئیس جمهور است، به هر حال بر اساس فهمی که مجلس از قانون دارد رئیس جمهور باید در اسرع وقت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند.

موسوی در خصوص نحوه ادامه کار وزارتخانه آموزش و پرورش گفت:

تا زمان معرفی وزیر پیشنهادی بعدی آموزش و پرورش به مجلس، هم سرپرست قبلی وزارت آموزش و پرورش می‌تواند کماکان عهده‌دار مسائل این وزارتخانه باشد، هم امکان معرفی سرپرست وجود دارد و هم امکان این مسئله وجود دارد که رئیس‌جمهور به عنوان رئیس دولت، تصدی وزارت آموزش و پرورش را بر عهده گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره علت مخالفت مجلس با مسعود فیاضی گفت:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی‌های خود را انجام دادند، توضیحات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، رئیس‌جمهور و همچنین مخالفان و موافقان را مورد توجه قرار دادند و در نهایت این تصمیم را اتخاذ کردند؛ حق قانونی نمایندگان است که بر اساس بررسی‌های خود عمل کنند.

 

 

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا