طرح و لایحه

لایحه بودجه 1403

لایحه بودجه 1403

 لایحه بودجه 1403به گزارش دادرسی نت؛ متن لایحه بودجه 1403 از سوی سازمان برنامه و بودجه دولت منتشر شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

بخش اول لایحه بودجه 1403 کل کشور مشتمل بر هفت فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی های سرمایه ای، سقف واگذاری دارایی های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه ها و مفروضات پیش بینی منابع و مصارف بودجه، تقدیم مجلس شد.

نسخه اولیه لایحه بودجه 1403 در 16 تبصره به شرح زیر می باشد:

  1. تامین مالی
  2. حمایت از اشتغال
  3. شفافیت و انضباط بودجه ای
  4. رابطه مالی دولت و نفت
  5. حوادث غیر مترقبه
  6. عوارض و مالیات
  7. آب و کشاورزی
  8. برق و انرژی هسته ای
  9. نفت و گاز
  10. هدفمندی یارانه ها
  11. صنعت و معدن
  12. مسکن و حمل و نقل
  13. ارتباطات
  14. فرهنگ،آموزش، پرورش
  15. قضائی، انتظامی، دفاعی
  16. نظام اداری حقوق و دستمزد

دانلود فایل pdf لایحه بودجه 1403:

لایحه بودجه 1403

تبصره ۱۵- قضائی، انتظامی، دفاعی لایحه بودجه 1403

الف – صندوق تأمین خسارت های بدنی موظف است:

۱- دیه زندانیان حوادث رانندگی غیر عمد را که به دلیل هرگونه محدودیت سقف تعهدات بیمه شرکتهای بیمه و صندوق مذکور در زندان به سر میبرند و قبل از لازم الاجرا شدن قانون اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه زندانی شده اند، تأمین کند تا پس از معرفی به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند به صورت بلاعوض نسبت به آزادی آنها اقدام شود.

۲- با تصویب هیئت نظارت صندوق و با معرفی وزیر دادگستری حداکثر تا مبلغ دوازده هزار میلیارد (۱۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال از منابع درآمد سالانه موضوع بندهای «ث» و «ج» ماده (۲۴) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب ۱۳۹۵/۲/۲۰ را بابت دیه محکومان ،معسر جریمه های غیر عمد ناشی از تصادف با اولویت زنان معسر و مواردی که پرداخت خسارت بر عهده بیت المال یا دولت است با اولویت خسارت ناشی از تصادف پرداخت نماید.

۳- به منظور کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کاهش آسیب های اجتماعی مترتب بر خانواده آنها مبلغ سه هزار میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال با تایید وزیر دادگستری به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند اختصاص دهد.

۴- با تصویب شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور مبلغ چهل هزار میلیارد (۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به صورت نقدی یا اوراق مالی اسلامی برای سرمایه گذاری در رفع نقاط حادثه خیز جاده ای به وزارت راه و شهرسازی پرداخت نماید.

ب – وجوه ارزی حاصل از دعاوی و مطالبات خارجی از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تا معادل سقف هفتاد هزار میلیارد (۷۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال بابت دیون ارزی داخلی و خارجی آن وزارتخانه تسویه میشود خزانه داری کل کشور با اعلام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تأیید بانک مرکزی نسبت به درج عملکرد این بند در ردیف درآمدی ۱۶۰۱۶۵ جدول شماره (۵) و هزینه ای به صورت جمعی- خرجی این قانون اقدام می کند.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا