آرا وحدت رویه

رای وحدت رویه جدید درباره محل وقوع جرم کلاهبرداری غیرمرتبط با رایانه و دادگاه صالح

رای وحدت رویه جدید درباره محل وقوع جرم کلاهبرداری غیرمرتبط با رایانه و دادگاه صالحرای وحدت رویه جدید محل وقوع جرم کلاهبرداری غیرمرتبط با رایانه و دادگاه صالح

هیأت عمومی دیوان عالی کشور درباره محل وقوع جرم کلاهبرداری غیرمرتبط با رایانه و دادگاه صالح رسیدگی به آن رای وحدت رویه‌ای صادر کرد.

به گزارش دادرسی، در جلسه روز سه شنبه 17 مهر 1403 هیات عمومی دیوان عالی کشور، دستورجلسه پرونده وحدت رویه با موضوع اختلاف نظر بین شعب نهم و پنجاه و دوم دیوان عالی کشور با موضوع تعیین محل وقوع جرم کلاهبرداری غیر مرتبط با رایانه و مرجع صالح برای رسیدگی به این جرم با اختلاف استنباط از ماده 310 قانون آیین دادرسی کیفری اعلام شده است که پس از بحث و تبادل  نظر قضات دیوان عالی کشور در نهایت اکثریت قاطع اعضای جلسه، رأی شعبه نهم دیوان عالی کشور را تأیید کردند که بر اساس نظریه قضات شعبه نهم دیوان عالی کشور، دادگاه محلی که واریز وجه از ناحیه شاکی در حوزه آن واقع شده، صالح به رسیدگی است.

بر اساس رای وحدت رویه جدید محل وقوع جرم کلاهبرداری غیر مرتبط با رایانه و دادگاه صالح، محلی است که شاکی وجه را به حساب متهم یا شخص مورد نظر واریز کرده است.

دکتر محسنی در تشریح این رای وحدت رویه جدید در این باره در اینستاگرامش نوشت:

رای وحدت رویه جدید ۱۷ مهر ۱۴۰۳

محل وقوع جرم کلاهبرداری غیر مرتبط با رایانه و دادگاه صالح، محلی است که شاکی وجه را به حساب متهم یا شخص مورد نظر واریز کرده است.

پرونده وحدت رویه ۵/۱۴۰۳ در جلسه هیات عمومی مطرح شد و اکثریت ۱۱۷ نفر شعبه ۹ دیوان عالی کشور را تایید نمودند و اقلیت : ۱۰ نفر رای شعبه ۵۲ دیوانعالی کشور را درست دانستند.

آراء وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عالی کشور پس از انتشار در روزنامه رسمی کشور به منزله قانون بوده و برای کلیه شعب دیوان عالی و سایر مراجع اعم از قضایی و غیر آن لازم الاتباع است.


بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا