اخبار وکلای دادگستریکانون وکلای دادگستری

اطلاعیه کانون وکلای مرکز درخصوص بسته شدن در این نهاد در روز چهارشنبه

به گزارش دادرسی نت:

تاکید کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز بر خشونت پرهیزی در عرصه عمومیدر چهارشنبه مورخ 20 مهرماه 1401 تعدادی از وکلای مستقر در تهران جلوی ساختمان کانون وکلای مرکز در خیابان زاگرس به حمایت از معترضان و بازداشت شدگان حوادث اخیر تجمع کرده بودند.

آنطور که در ویدئوها و تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی به دست می آید، در این تجمع وکلای دادگستری که در پیاده رو و بدون ایجاد مزاحمت برای خودروهای عبوری برگزار شد شعار زن، زندگی، آزادی سر دادند و با وجود محدود و مسالمت آمیز بودن این تجمع، پس از دقایقی نیروهای انتظامی با پرتاب گاز اشک آور اقدام به پراکنده کردن تجمع کنندگان کردند.

بنا بر گفته حاضران در این تجمع دست کم سه وکیل دادگستری نیز بازداشت شده اند.

این در حالی است که درهای کانون وکلای مرکز زودتر از روزهای گذشته بسته شد و تجمع مسالمت آمیز وکلا با گاز اشک آور متفق شد و سه تن از وکلای دادگستری نیز بازداشت شدند.

کانون وکلای دادگستری مرکز درباره علت بستن در این نهاد در اطلاعیه ای نوشت:

همکاران گرامی

دیروز روز سختی برای کانون وکلا بود و اتخاذ تصمیم برای گذر از آن بسیار سخت تر.

تصمیم بر تعطیلی کانون در ساعت 12:30 دقیقه صرفاً برای جلوگیری از کشیده شدن تجمع به داخل کانون و متعاقب آن مداخله و ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به کانون به عنوان خانه همه وکلا و درگیری و اتفاقات بعدی که همه واقف بر آن هستیم، بود.

بدون شک اگر این تصمیم سخت گرفته نمی شد امروز شاهد اتفاقات تلخ و ناگوار غیرقابل جبران بودیم. از همه شما بدلیل درک شرایط حاکم بر نهاد مستقل وکالت سپاسگزاریم.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز 


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

2 دیدگاه

  1. اصلا توجیه خوبی نبود…
    جان همکاران ما در خطر بوده و برخلاف قانون به آنها حمله شده بود…

  2. روز سخت؟
    بفرمایین روزی که از ترس از دست دادن مقام و پستتون در رو روی همکارانتون بستین
    چند نفر رو گرفتن و خبری ازشون نیس؟ مگه اعتراضشون کار خلافی بود؟ جایی رو اتیش زدن یا تخریب کردن؟ از یه طرف گاز اشک آور سمتشون پرت کردن و از یه سمت دیگه شمایی که مثلا همکار و از جنس خودشون بودین در رو روشون بستین
    وای بر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا