اخبار سازمان سنجش

امروز آخرین مهلت ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های بدون آزمون سال 1400

به گزارش دادرسی؛

براساس مصوبات بیست و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ مقرر شد برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۰ تکمیل نشده، پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد.

متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در این مرحله می‌توانند تا امروز شنبه ۲۰ شنبه ۱۴۰۰ نسبت به انتخاب کدرشته‌های مورد علاقه اقدام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۰ همزمان با شروع ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش قابل دسترس خواهد بود.

هزینه کارت اعتباری ثبت‌نام و انتخاب رشته به مبلغ 540 هزار ریال است که باید با استفاده از کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب از سامانه خرید کارت اعتباری سازمان سنجش خریداری شود.

اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان الزامی است.

دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته بعنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل کتبی دیپلم)، صورت خواهد گرفت و متقاضیان (دیپلمه‌های نظام آموزشی ۳-۳-۶، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل و یا معدل کتبی خود را بصورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند.

نکات مهم

1. متقاضیان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولی آن‌ها لغو می‌شود.

2. متقاضیان دیپلم فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند ۱۶ تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.

تذکر: متقاضیان دیپلم فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند ۱۶ تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.

پذیرش در رشته‌های بدون آزمون سال ۱۴۰۰ پیش از این در فرصت زمانی شهریورماه ۱۴۰۰ همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری انجام شد و و بر اساس آمار تعداد ۱۱۱ هزار و ۸۷۵ نفر متقاضی تحصیل در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی با معدل کتبی یا کل دیپلم در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شدند. میزان ظرفیت پذیرش با سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۹ هزار و ۵۰ نفر اعلام شده بود.

در فرصت مجدد تاکنون تعداد ۳۷ هزار و ۷۳۰ نفر ثبت نام و فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده‌اند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا