اخبار قوه قضاییه

تجمیع دادگاه های خانواده تهران در 2 مجتمع قضایی

تجمیع دادگاه های خانواده تهران در دو مجتمع قضایی

تجمیع دادگاه های خانواده تهران در دو مجتمع قضاییبه گزارش دادرسی نت؛ به نقل از ایسنا، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: از اول اردیبهشت ماه 1402 کلیه دعاوی مربوط به امور و دادگاه های خانواده تهران در دو مجتمع قضایی خانواده یک و دو مورد پذیرش و رسیدگی قرار گرفته است.

یحیی جعفری رئیس کل محاکم تهران در خصوص تجمیع دادگاه های خانواده تهران در دو مجتمع قضایی عنوان کرد:

نظر به پراکندگی شعب دادگاه خانواده و استقرار آن در شش مجتمع قضایی (خانواده یک، خانواده دو، شهید باهنر، شهید مطهری، شهید صدر و شهید مفتح) مدیریت محاکم تهران به لحاظ ضرورت و اداره بهتر امور، رسیدگی تخصصی و تقویت نظارت بر رسیدگی ها به تدریج شعب رسیدگی به دعاوی خانواده در مجتمع های قضایی شهید صدر، شهید مطهری و شهید مفتح را به مجتمع های قضایی خانواده یک و دو انتقال، و در سه مجتمع (خانواده یک، دو و شهید باهنر) متمرکز خواهد نمود.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران همچنین گفت: در سال جاری با بررسی و اقدامات فنی و کارشناسی لازم و جلب نظر مدیران مرتبط، موفق شدیم با انتقال شعب قضایی خانواده از مجتمع قضایی شهید باهنر، کلیه شعب را در مجتمع های قضایی خانواده یک در جنوب شرق و خانواده دو در شمال غرب تهران متمرکز کنیم.

وی در ادامه افزود:

ارتقاء رسیدگی های تخصصی، صرفه جویی در امور دادرسی (امکانات و نیروی انسانی)، مدیریت بهتر امور، تعدیل در ارجاع پرونده ها و وارده به شعب، تقویت نظارت بر روند رسیدگی ها و دادرسی و ایجاد رویه واحد در نظرات قضایی از جمله اهداف این امر بوده است.

جعفری بیان کرد: از آنجایی که در تهران تاکنون اختصاصی کردن شعب خانواده موضوع قانون حمایت از خانواده اجراء نشده است با این اقدام و بررسی‌های اولیه، مقدمات اجرای آن و اختصاصی کردن شعب نیز فراهم شده است.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در پایان درباره تجمیع دادگاه های خانواده تهران در دو مجتمع قضایی ذکر کرد: با تصمیم فوق از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ کلیه دعاوی مربوط به امور خانواده در تهران در دو مجتمع قضایی خانواده یک و دو مورد پذیرش و رسیدگی قرار گرفته‌ است.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا