اخبار دانشگاه آزاد اسلامیاخبار دانشگاه ها

دانشگاه آزاد باید از ظرفیت و قدرت علمی خود استفاده کند

خلاصه نوشته
  • سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های علمی موجود در دانشگاه گفت: حل مشکلات جامعه یکی از اولویت‌های اساسی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان است.


به گزارش دادرسی و به نقل از ایسنا؛دکتر علی افروس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از سه دهه از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی می‌گذرد و دانشگاه آزاد خوزستان نیز یکی از دانشگاه‌های مهم کشور است و از طرفی ظرفیت زیادی در حوزه صنایع، کشاورزی، آب و تنوع اقلیمی در استان خوزستان وجود دارد، دانشگاه آزاد استان یکی از دانشگاه‌هایی است که باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حرکت کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد باید مساله‌محوری را در دستور کار خود قرار دهد و بتواند مشکلات استان را حل کند، افزود: در این مسیر حتما نیاز است به سمت ایده‌پردازی و نوآوری و تجاری‌سازی علم و کارآفرینی برویم. سابقا تصور بر این بود که دانشگاه‌ها صرفا محلی و برای آموزش و انتقال علم هستند اما در حال حاضر دانشگاه‌ها باید قوه عاقله و نیروهای کشور را تربیت کنند و به کاربردی کردن علم توجه کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: دانشگاه باید وارد مسائل بطن جامعه شود و به مسائلی از قبیل سلامت، کشاورزی، صنایع و مسائل اجتماعی ورود کند و از ظرفیت و قدرت علمی خود استفاده کند.

افروس با بیان اینکه دانشگاه باید در ارتقا و بهره‌وری به صنایع کمک کند، افزود: در بخش صنایع، دانشگاه باید از ظرفیت‌های خود از جمله کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها استفاده کند؛ دانشگاه حتما می‌تواند در تولید قطعات های‌تک که وارداتی هستند و در تامین این قطعات متکی به خارج هستیم، اقدام و این قطعات را مهندسی معکوس کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه، بیان کرد: دانشگاه آزاد می‌تواند در بحث آلودگی‌های زیست محیطی در استان خوزستان، افزایش کارآیی محصولات کشاورزی و در بحث فاضلاب و مهار سیلاب‌ها طرح و ایده ارئه دهد و ورود کند. ایده‌های برتر از طریق استارت‌آپ‌ها جمع‌آوری می‌شوند و از این طریق برای حل مسائل اقدام می‌شود.  

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه حل مشکلات جامعه یکی از اولویت‌های اساسی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان است، گفت: با استفاده از نیروها و اعضای هیات علمی می‌توان برخی مشکلات را از طریق پایان‌نامه‌ها و طرح‌ها حل کرد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا