آزمون وکالتاخبار وکلای دادگستریکانون وکلای دادگستری

دکتر کوشا : آزمون اولویت اصلی نهاد وکالت است، آن را برگزار می‌کنیم

به گزارش دادرسی و به نقل از روابط اطلاع رسانی اسکودا؛

 

دکتر کوشا ، رئیس اتحادیه کانون وکلای دادگستری ایران در جلسه شورای اجرایی اسکودا مطرح کرد:

آزمون اولویت اصلی نهاد وکالت است، آن را برگزار می‌کنیم

 

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری آزمون وکالت را با توجه به مرتبط بودن آن با روح و روان هزاران نفر داوطلب و خانواده‌های آن‌ها، اولویت اصلی نهاد وکالت دانست و گفت:

نهاد وکالت در عین حال که آئین‌نامه فعلی مصوب قوه قضائیه غیرقابل اجرا می‌داند و بارها به آن تاکید کرده است، با هدف تعیین تکلیف هر چه سریعتر داوطلبان، اضافه شدن دو درس به مفاد آزمون را پذیرفت و انتظار این بود که دیگر مانعی در برابر برگزاری آزمون وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: با این حال باز هم متاسفانه شاهد مانع‌تراشی بودیم و به همین دلیل نامه سرگشاده‌ای را با امضای روسای کانون‌های وکلای دادگستری به سازمان سنجش ارسال کردیم و سازمان سنجش نیز همان نامه را برای معاون حقوقی قوه قضائیه فرستاده و از ایشان کسب تکلیف کرده‌ است.

رییس اسکودا ادامه داد:

در حال حاضر منتظریم که پاسخ آقای قدرتی به سازمان سنجش اعلام شود.

ایشان که پاسخ دادند، ما نیز فرآیند برگزاری آزمون را شروع می‌کنیم.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در ادامه به موضوع آئین‌نامه اجرایی قانون استقلال وکلای دادگستری که از سوی قوه قضائیه تصویب شده اشاره کرد و گفت:

برابر اطلاع ما، در این زمینه معاون حقوقی قوه قضائیه گزارشی را تهیه کرده و به آقای اژه‌ای داده است و اینطور به نظر می‌آید که آقای اژه‌ای شورا یا افرادی را برای بررسی این مسئله تعیین کنند تا در این باره بحث بنشینیم و نقاط اختلاف را برطرف کنیم.

دکتر کوشا در ادامه نشست بر هماهنگی، اتحاد و انسجام همه کانون‌های وکلای سراسر کشور در مواجهه با چالش‌ها تاکید کرد:

ما سعی داریم در اتحادیه همه نظرها را جمع کنیم و با همه کانون‌ها و صاحب‌نظران تعامل داشته باشیم، امروز باید اتحاد خود را حفظ کنیم اگر چه سلایق می‌تواند مختلف و روش‌ها متفاوت باشد. اما در شرایط فعلی که شاهد انواع و اقسام هجمه‌ها به نهاد وکالت هستیم، برای ما مفاومت با اندیشه و تعامل بسیار مهم است.

جعفر کوشا ، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا همچنین از اتخاذ برخی تمهیدات و تدابیر برای تقویت کنشگری عمومی و رسانه‌ای نهاد وکالت خبر داد و عنوان کرد:

در شرایطی که دست‌های آشکار و پنهان برای آسیب به نهاد وکالت و خدشه به استقلال آن در تلاش هستند، فعال بودن همه کانون‌ها در حوزه رسانه و روابط عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است و همین رویکرد در اتحادیه نیز در دستور کار است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا