آزمون وکالتاخبار مجلس

ادعای عجیب ابوالفضل ابوترابی: وزارت اقتصاد پروانه وکالت صادر خواهد کرد.

ادعای جدید ابوالفضل ابوترابی: در صورت عدم صدور پروانه وکالت ظرف سه ماه، وزارت اقتصاد شروع به صدور مجوز برای آزمون‌دهندگان خواهد کرد.به گزارش دادرسی نت؛

ابوالفضل ابوترابی،نماینده مجلس و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس که موضع‌گیری‌های عجیب وی برابر نهاد وکالت مشهور است مدعی شد: مرکز وکلای قوه قضائیه از اجرای قانون تسهیل تخلف کرده بنابراین در صورت عدم صدور پروانه وکالت ظرف سه ماه، وزارت اقتصاد شروع به صدور مجوز برای آزمون‌دهندگان خواهد کرد.

اگر دستگاه‌های موظف پروانه وکالت را صادر نکنند، وزارت اقتصاد این مسئولیت را به عهده خواهد داشت

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس اظهار داشت:

متأسفانه قوه قضاییه همت لازم را برای اجرای قانون مصوب مجلس نداشته است. البته مجلس بعد از قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار مصوبه دیگری در قانون بودجه 1401 را داشت که این قانون را تکمیل کرد.

وی در ادامه توضیح داد:

در این مصوبه این چنین آمده که اگر دستگاه های موظف مجوزی را صادر نکنند، وزارت اقتصاد این مسئولیت را به عهده خواهد داشت؛ چنانچه اگر ظرف سه ماه دستگاه‌های مربوطه جواب درخواست صدور مجوز مردم را ندادند و قانون مصوب مجلس را نیز در زمینه تسهیل صدور مجوزها اجرایی نکردند، وزارت اقتصاد و دارایی راسا خودش امکان صدور مجوز را دارد و از شهریورماه نیز برخی از مجوزهای دستگاه‌های مختلف را وزارت اقتصاد صادر خواهد کرد.

ابوالفضل ابوترابی ضمن اشاره به موضوع آخرین وضعیت قبول‌شدگان آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه و لزوم اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار مصوب مجلس، گفت:

متأسفانه مرکز وکلای قوه قضاییه در مورد اعلام پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت تخلف کرده و شرکت‌کنندگان در این آزمون نیز به کمیسیون اصل نود شکایت کرده‌اند.

این نماینده مجلس افزود:

کمیسیون اصل نود در کنار کمیسیون جهش تولید و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در حال بررسی این شکایت هستند، اما به‌هرحال از شهریورماه باتوجه‌به قانون مصوب مجلس، اگر قوه قضاییه جواب نداد و در زمینه آزمون کانون وکلا، مر قانون را اجرا نکرد، وزارت اقتصاد و دارایی بر اساس قانون راسا شروع به صدور مجوز برای این آزمون‌دهندگان خواهد نمود.

وی تأکید کرد:

چند انتقاد به مرکز وکلا قوه قضاییه و خود قوه قضائیه وارد است. اینکه چرا بیش از ده‌هزار پذیرفته شده در آزمون وکالت که طبق قانون بر اساس امتیاز تراز پذیرفته شده‌اند؛ قانون در موردشان اجرایی نمی‌شود و خود دستگاه قضایی ترک فعل می‌کند که قابل‌پیگیری است و دیگر بخش ترک فعل صورت گرفته است که متأسفانه مرکز وکلا قوه ترک فعل می‌کند و اجرایی نمی‌کند و ما برآوردمان این است با اجرای صحیح قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مشاغل بسیاری ایجاد خواهد شد و بسیاری از کسب‌وکارها از جمله بحث وکالت، رفع انحصار خواهند شد.

ابالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی مجلس در ادامه تصریح کرد:

از شهریور قسمتی از اجرای صدور مجوزها، به طور خودکار به سامانه مجوزها وزارت اقتصاد منتقل و از طریق آن مجوزهای معطل برای تأیید دستگاه‌ها، صادر می‌شود و مردم امکان شروع کسب‌وکار خود را دارند.

وی در پایان بدون توجه به تفکیک آزمون کانون وکلای دادگستری و قوه قضائیه، گفت:

در زمینه آزمون کانون وکلا نیز ما انتظار داریم با شکایتی که به کمیسیون اصل نود شده است قوه قضائیه این قانون را به‌صورت شفاف اجرایی کند که در غیر این صورت ظرف سه ماه، سامانه وزارت اقتصاد بر اساس وظیفه قانونی محوله، این مسئولیت را به عهده خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا