اخبار دولتاخبار مجلس

صیانت از سرمایه مردم در بورس وظیفه دولت است.

خلاصه نوشته
  • سیدمحمدرضا میرتاج الدینی:هدف اصلی مجلس و دولت، ایجاد ثبات در بورس است البته نوسانات همیشه در بورس وجود دارد البته سقوط سرمایه ها برای سهامداران آزاردهنده است.

به گزارش دادرسی و به نقل از تبسم سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، در برنامه گفتگوی اقتصادی در خصوص وظایف دولت در قبال بورس و سهامداران گفت: یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی در قبال بازارهای مالی، بحث نظارت است. در همین راستا مجلس به صورت مرتب از دولت گزارش می گیرد و مشکلات در این راستا را پیگیری و درمورد آن از دولت سوال می کند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مراقبت از سرمایه های مردم در بازار سرمایه را جزو وظایف دولت برشمرد و گفت: هدف اصلی مجلس و دولت، ایجاد ثبات در بورس است البته نوسانات همیشه در بورس وجود دارد البته سقوط سرمایه ها برای سهامداران آزاردهنده است.

سهامداران حقوقی و حقیقی و بازارگردان ها باید به موقع به وظایف خود عمل کنند نه اینکه برخی سهامداران حقوقی در زمان سقوط قیمتها، سهام بخرند و در زمان صعودی شدن قیمتها، سهام ها را بفروشند چراکه این کار اجحاف در حق سهامداران حقیقی و خرد است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سازمان بورس باید این مسائل را مدیریت کند اظهارکرد: اگرچه در چند ماه گذشته در کل شاهد رشد شاخص کل بورس بودیم اما سرمایه مردم سیر نزولی داشت لذا دولت باید مراقب باشد تا شرکت ها به صورت صوری رشد نکنند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: درست است که بورس خیلی به صورت بخشنامه ای و دستوری اداره نمی شود اما از آنجایی که صیانت از سرمایه مردم در بورس وظیفه دولت است، لذا تعریف برنامه و چارچوب هایی برای آن ضروری است.

منبع
خبرگزاری تسنیم
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا