آزمون قضاوتآزمون های حقوقیثبت نام آزمون ها

چشم‌انتظاری داوطلبان آزمون قضاوت 1400

به گزارش دادرسی؛

ماه آذر هم از نیمه خود گذشت اما هنوز هیچگونه خبری درباره آزمون قضاوت 1400 از سوی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه انتشار پیدا نکرده است و این سکوت باعث شده که برخی از داوطلبان به این فکر فرو روند که این آزمون امسال برگزار نمی شود .

در سال‌های گذشته به طور معمول ثبت‌نام آزمون قضاوت در تابستان هر سال صورت می‌گرفت و مرحله تستی آن در پاییز همان سال برگزار می‌شد.اما امسال با اینکه پاییز رو به اتمام گذاشته اما همچنان خبری از برگزاری هیچکدام از عمومی و خصوصی آزمون  قضاوت نیست.

در این میان عده ای احتمال می‌دهند که تغییرات مدیریتی مهمی که در قوه قضائیه رخ داده، باعث شده تا برگزاری اسن آزمون به تأخیر بیفتد. برخی دیگر اما تعویق آزمون سال نود و نه به خاطر شیوع کرونا و کند شدن روند جذب قبول‌شدگان آن آزمون را عامل تأخیر برگزاری آزمون جدید دانسته‌اند.

بعضی دیگر اما نگران هستند با توجه به سند تحول قوه قضاییه که در زمان ریاست رئیسی بر این قوه تدوین شد، از این پس قضات صرفاً از میان دانش‌آموختگان دانشگاه علوم قضایی جذب شوند و برای سایر داوطلبان آزمونی برگزار نشود.

به هر حال نکته مهم آن است که طبق قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، قوه قضائیه مکلف است هر سال برای جذب قاضی اقدام به برگزاری آزمون کند.

بنابراین موضوع جذب قاضی جدید در سال جاری، قطعی و تکلیفی قانونی است.

آنچه مبهم است شیوه عمل به این تکلیف و زمان برگزاری آزمون است.

موضوعی که به نظر می‌رسد برای پایان بلاتکلیفی علاقمندان به منصب قضا، لازم است هرچه سریع‌تر از سوی قوه قضاییه اطلاع‌رسانی دقیقی صورت بگیرد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا