آزمون های استخدامیفرصت های شغلی

شروع ثبت نام آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی 1401

فرصت طلایی استخدام برای فارغ‌التحصیلان حقوق

به گزارش دادرسی نت،

آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی 1401

شروع ثبت نام آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی 1401سازمان تامین اجتماعی در نظر دارد به منظور تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود در مراکز تابعه، افراد واجد شرایط را در رشته‌های مختلف، از جمله فارغ التحصیلان حقوق، از طریق برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه و طی مراحل گزینش بصورت پیمانی استخدام نماید.

ثبت نام در این آزمون تنها به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org از روز دوشنبه مورخ 31 مردادماه آغاز و لغایت روز یکشنبه مورخ 6 شهریور ماه 1401 پایان می پذیرد.

دفـترچـه راهنمـاي آزمـــون استخدامي سازمان تامين اجتماعي  1401

ثبت نام آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی 1401

شرایط عمومی آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی 1401:


  • واجد تابعیت جمهوری اسلامی ایران؛
  • اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی ایران؛
  • التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
  • دارا بودن دانشنامه/گواهینامه موقت فراغت از تحصیل و گواهی پایان طرح در مقطع تحصیلی مربوطه برای انجام وظایف و مسئولیت های شغل مورد نظر؛
  • دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه (دوره ضرورت) یا معافیت قانونی دائم برای مردان؛
  • داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند؛
  • عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر؛
  • فاقد سابقه محکومیت جزایی مؤثر؛
  • عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام همچون عدم محکومیت به مجازات های اخراج، بازنشستگی، بازخرید خدمت و انفصال دائم از خدمات دولتی توسط آراء مراجع قضایی و یا قانونی ذیصلاح؛
  • داوطلبان استخدام در زمان ثبت نام نباید جزء کارکنان رسمی، آزمایشی و پیمانی سازمان و همچنین نیروهای بازخرید خدمت و یا بازنشسته سازمان و سایر دستگاه های اجرایی باشند؛
  • عدم اشتغال و همچنین نداشتن تعهد خدمت به دولت، شرکت های دولتی و سازمان های وابسته به دولت و موسساتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است به هنگام انعقاد قرارداد و شروع به کار در سازمان الزامی می باشد؛

تبصره 1: مسئولیت قبول یا عدم قبول انصراف پذیرفته شده نهایی براساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون می باشد.

تبصره 2: نحوه تشخیص شرایط افراد بدواً براساس خوداظهاری می باشد. بنابراین درصورتی که حسب مدارک و استعلامات انجام شده خلاف آن اثبات شود، افراد موصوف در هر مرحله از مراحل استخدام که باشند حذف و افراد حایز شرایط بعدی جایگزین خواهند شد.

  • دارا بودن حداقل بیست (20) سال تمام
    * حداکثر سی سال (30) تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی(متولدین ۳۱/۰۵/۱۳۷۱به بعد)
    * حداکثر سی و پنج (35) سال تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد (رشته بهداشتی و درمانی) و دکترای حرفه ای (متولدین ۳۱/۰۵/۱۳۶۶ به بعد)
    * حداکثر سی و سه (33) سال تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد (سایر رشته‌ها) (متولدین ۱۳۶۸/۰۵/۳۱ به بعد)
    * حداکثر چهل (40) سال تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی دکترای تخصصی پزشکی.(متولدین ۱۳۶۱/۰۵/۳۱ به بعد)

تبصره 3: مستفاد از قانون اصلاح حداکثر سن مصوب 1371 و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب 1400 ،موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط قبل از مرحله مصاحبه، سنوات ارفاقی اضافه خواهد شد:

– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛
– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
– داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آنها، شرکت های بیمه های دولتی ، شهرداری ها و موسسات و شرکت های دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است ، موسسات و شرکت های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده می کنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آنها، نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکت های تحت پوشش آنها از تاریخ 1357/11/22 به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها؛
– به ازای تاهل به میزان یک (1) سال و نیز داشتن هر فرزند به میزان یک (1) سال و حداکثر تا سقف پنج (5) سال (موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)؛

تبصره 4: ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل، معافیت دائم و پایان خدمت نظام وظیفه داوطلبان آخرین روز ثبت نام و برای سن افراد، ملاک عمل برای محاسبه اولین روز ثبت نام خواهد بود.

شرایط اختصاصی آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی:


  • مدارک تحصیلی موسسات آموزش عالی که مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد، ملاک عمل خواهد بود.
  • ارائه گواهی انجام خدمات قانونی (طرح موظف اجباری) و یا معافیت از آن در مورد فارغ التحصیلان رشته بهداشتی و درمانی و پزشکان تا آخرین روز اولین بازه زمانی اخذ مدارک قبل از انجام مصاحبه استخدامی الزامی می باشد. بدیهی است در صورت عدم ارائه گواهی مذکور در زمان مقرر، قبولی متقاضی در آزمون کتبی کان لم یکن تلقی خواهد شد.
  • مدرک تحصیلی متقاضیان صرفاً بر اساس مقاطع و رشته های تحصیلی مندرج در دفترچه منتشره خواهد بود.

تبصره 1: سازمان هیچگونه تعهدی به اعمال مدرک تحصیلی مقطع بالاتر افراد ندارد و ارائه هرگونه مدرک تحصیلی بالاتر از مقطع تحصیلی شغل مورد تقاضا پس از استخدام در سازمان (مدارک منطبق با شرایط احراز مشاغل سازمان) پس از طی حداقل 3 سال خدمت در عنوان شغلی مورد تقاضای آزمون مربوطه به ازای هر مقطع تحصیلی امکانپذیر خواهد بود.

تبصره 2: ارائه مدارک معادل و افتخاری به عنوان مدرک تحصیلی معتبر ملاک عمل قرار نمی گیرد.

  • پذیرفته شدگان آزمون متعهد خدمت به میزان ۵ سال در شهر مورد تقاضای آزمون می باشند.
  • داوطلبان صرفاً در صورتی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند که عنوان مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و یا گرایش رشته تحصیلی آنان به طور کامل و به صورت مشخص در شرایط احراز مشاغل ذکر شده باشد لذا داوطلبانی که مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و یا گرایش- رشته تحصیلی آن ها عیناً در دفترچه درج نشده باشد از ثبت نام خودداری نمایند. بدیهی است در هر مرحله از فرایند جذب و بکارگیری مشخص گردد که مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و یا گرایش تحصیلی آن ها با شرایط ذکر شده در دفترچه منطبق نباشد و دارای پسوند و یا پیشوند بیش از آنچه در دفترچه آمده باشد از سایر فرایند استخدام حذف و داوطلب حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.

توجه: اگر رشته تحصیلی بدون گرایش ذکر شده باشد صرفاً رشته تحصیلی بدون گرایش ملاک عمل بوده و در صورتیکه رشته تحصیلی با گرایش های مشخص ذکر شده باشد فقط آن رشته تحصیلی با گرایش های ذکر شده ملاک عمل خواهد بود. لذا داوطلبان موظف اند در زمان ثبت نام با توجه به شرایط اعلام شده دقت کافی بعمل آورده و از ثبت نام در شغل هایی که واجد شرایط نیستند، خودداری نمایند.

ضمناً مدارک تحصیلی آن دسته از متقاضیان آزمون که دارای عبارات کارشناسی حرفه ای، مهندسی فناوری، مهندسی فناوری ارشد، علمی-کاربردی، مهندسی تکنولوژی و کارشناسی حرفه ای می باشند نیز به عنوان رشته های تحصیلی مندرج در دفترچه مورد قبول می باشد.

تبصره 3: آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی ، آزادگان از کار افتاده کلی و فرزندان آنان که علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران با کسب حد نصاب قبولی و امتیازات لازم در آزمون پذیرفته شوند، می توانند با ارائه مدارک مربوطه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرط معافیت حداکثر سن بهره مند گردند.

  • معافیت پزشکی خدمت زیر پرچم داوطلبان در صورت قبولی در آزمون استخدامی کتبی و مصاحبه پس از تأیید واحد طب کار استان مربوطه مبنی بر توانائی انجام امور مربوط در عنوان شغلی مورد تقاضا قابل پذیرش خواهد بود.
  • مدارک تحصیلی متقاضیان صرفاً براساس مقاطع و رشته های تحصیلی مندرج در دفترچه منتشره خواهد بود.

عناوین شغلی و منابع آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا