اخبار

آمنه سادات ذبیح پور ملزم به حضور در جلسه بعدی دادگاه شد./1402

الزام آمنه سادات ذبیح پور به حضور در جلسه بعدی دادگاه

آمنه سادات ذبیح پور ملزم به حضور در جلسه بعدی دادگاه شد.امیر رئیسیان وکیل خانم سپیده قلیان از الزام حضور شاکی پرونده قلیان یعنی آمنه سادات ذبیح پور در جلسه بعدی دادگاه خبر داد.

به گزارش دادرسی پرس به نقل از شرق؛ در پانزدهم مردادماه 1402 دومین جلسه دادگاه شکایت آمنه سادات ذبیح پور از سپیده قلیا در شعبه 1207 مجتمع قضایی شهید کچویی برگزار گردید.

جلسه اول دادگاه آمنه سادات ذبیح پور و سپیده قلیان قرار بود به صورت علنی و پخش زنده برگذار شود اما به دلایلی (ظاهراً به دلیل عدم رعایت حجاب) برگزار نشد.

امیر رئیسیان وکیل سپیده قلیان در خصوص برگزاری جلسه اول دادگاه موکل خود گفت:

جلسه دوم که قرار بود به صورت علنی و آنلاین برگزار شود، غیر علنی برگزار شد و هیچ خبری از امکانات آموزشی- مجازی و پخش آنلاین نبود.

رئیسیان وکیل دادگستری در خصوص جلسه دادگاه موکل خود گفت: ما توضیحاتمان را ارائه و تقاضایی را که برای رفع نقص تحقیقات از دادگاه داشتیم اعلام کردیم و منتظریم دادگاه در این مورد تصمیم خود را اتخاذ کند.

فعلاً تنها تصمیمی که فعلا به ما و نماینده حقوقی شاکی اعلام شده این است که جلسه دادگاه تجدید و مجدد برگزار خواهد شد تا خود شاکی یعنی خانم ذبیح پور لزوماً در جلسه دادگاه شرکت کنند.

شکایت آمنه سادات ذبیح پور از سپیده قلیان

ماجرای شکایت آمنه سادات ذبیح پور،خبرنگار صدا و سیما، از سپیده قلیان به سال 98 برمی گردد.

سپیده قلیان که سال 97 در جریان اعتراضات کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه بازداشت شده بود، یک سال بعد و در مدت آزادی موقتش از زندان، در اکانت توییتر خود گفت:

«در مراحل تولید مستند «طراحی سوخته»، شخص خانم آمنه سادات ذبیح‌پور، در اتاق بازجویی حضور داشت تا پس از ساعت ها شکنجه جسمی و روحی، متنی را که از قبل آماده کرده بود، برای خواندن در مقابل دوربین، در اختیار ما بگذارد».


بیشتر بخوانید:

منبع: شرق

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا