اخبار دانشگاه ها

آموزش حضوری مقطع کارشناسی‌ پلکانی است

تمامی دانشجویان کارشناسی و دیگر مقاطع سرکلاس خواهند رفت
تمامی دانشجویان کارشناسی و دیگر مقاطع سرکلاس خواهند رفت

به گزارش دادرسی و به نقل از ایسنا؛

دکتر قاسم عمو عابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا ضمن اشاره به آغاز مرحله‌ای و پلکانی آموزش حضوری دانشجویان مقطع کارشناسی در ترم جاری ( نیم سال دوم 1400-1401 ) عنوان کرد:

کلیۀ دانشگاه های سراسر کشور موظف به از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان دوره کارشناسی و برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های لازم در این باره خواهند بود و اینطور نیست که دانشگاهی تمایلی به بازگشت این دانشجویان به سر کلاس های درس به صورت حضوری نداشته نباشد.

وی در ادامه گفت: برخی از دانشگاه ها آموزش حضوری دانشجویان دوره کارشناسی را به صورت پلکانی و مرحله ای آغاز می‌کنند چرا که هیچ دانشگاهی اجازه ندارد برنامه‌ای برای بازگشت دانشجویان دوره کارشناسی به آموزش حضوری ارائه نکند.

دانشجویان ورودی دو سال اخیر اصلا با محیط و چگونگی آموزش حضوری دانشگاه ها آشناییت ندارند بنابراین باید دانشگاه ها برنامه ریزی های مناسب و لازمی را برای آشنایی دانشجویان با محیط دانشگاه را داشته باشند.

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: برنامه ریزی ها و تصمیمات لازم برای از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان در حال حاضر انجام شده‌ اما برای اینکه دانشگاه ها نگران سلامت دانشجویان و اساتید خود نباشند و دانشجویان بتوانند به بهترین صورت از ظرفیت های آموزش حضوری استفاده کنند باید برنامه ریزی مناسبی از سوی دانشگاه ها صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: شیوه نامه ای به دانشگاه ها ابلاغ کردیم که براساس آن همه مراکز موظف به از سرگیری آموزش حضوری هستند و ما برای مساعدت با دانشجویان تسهیلاتی از جمله مهمان شدن به دانشگاه محل زندگی، حذف ترم و یا حذف درس را فراهم کردیم. حتی به دانشگاه ها این اختیار را دادیم که برای دانشجویانی که مشکل دارند به طور مستقل تصمیم گیری کنند.

بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا