اخبار قوه قضاییه

ابطال الکترونیکی تمبر مالیاتی وکلا از طریق سامانه خودکاربری وکلا فراهم شد.1402

ابطال الکترونیکی تمبر مالیاتی وکلا از طریق سامانه خودکاربری وکلا فراهم شد.

ابطال الکترونیکی تمبر مالیاتی وکلا از طریق سامانه خودکاربری وکلا فراهم شد.بالاخره پس از بروزرسانی های بسیار سامانه عدل ایران، امکان ابطال الکترونیکی تمبر مالیاتی وکلا همراه با لایحه اعلام وکالت در سامانه خودکاربری وکلا فراهم شد.

به گزارش دادرسی پرس،در بروزرسانی روز گذشته سامانه عدل ایران مورخ 14 آبان ماه، امکان ابطال تمبر مالیاتی وکلا به همراه لایحه اعلام وکالت‌، از طریق سامانه خودکاربری وکلا، فراهم شد.

نحوه ابطال الکترونیکی تمبر مالیاتی وکلا

با این امکان از این پس وکلای دادگستری می توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی برای ابطال تمبر مالیاتی وکلا و یا پرداخت نقدی تمبر مالیاتی حق الوکاله در شعبه، پس از منضم نمودن وکالتنامه و قرارداد الکترونیک وکالت، مبلغ تمبر مالیاتی و سایر مبالغ قانونی را از طریق درگاه قوه قضائیه در زمان تقدیم لایحه اعلام وکالت، پرداخت کنند.

تکلیف تمبر مالیاتی های ابطال شده به صورت دستی چه خواهد بود؟

آن دسته از وکلایی که تمبر را به صورت جداگانه پرداخت کرده اند اما در زمان ثبت لایحه اعلام وکالت این هزینه ها را مجددا پرداخت کرده اند می توانند از مدیر دفتر شعبه رسیدگی ‌کننده درخواست کنند پس از تایید قاضی شعبه، گواهی ابطال تمبر مازاد با قید مبلغ مازاد را صادر کند.

وکیل می تواند این گواهی را به همان میزان در پرونده ها یا سایر دادخواست‌ ها، به عنوان تمبر مالیاتی ابطال شده و سهم کانون، مرکز و صندوق استفاده کند و یا در صورت عدم استفاده از تمبر مالیاتی، گواهی مذکور را هنگام درخواست مفاصا حساب به اداره مالیاتی ارائه کنند تا از میزان تمبرهای مالیاتی آنها کسر شود.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا