آزمون وکالتکانون وکلای دادگستری

احتمال برگزاری آزمون وکالت 1403 در تابستان

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز از احتمال برگزاری آزمون وکالت 1403 در تابستان خبر داد.

احتمال برگزاری آزمون وکالت 1403 در تابستانبه گزارش دادرسی نت؛به نقل از ایسنا، بهنام حبیب زاده مومن در اولین نشست خبری خود در سمت ریاست کانون وکلای دادگستری مرکز در خصوص وضعیت پذیرفته شدگان آزمون وکالت 1400 و 1402، خدمات معاضدتی کانون وکلای مرکز و الزام قانونی وکلا به نصب سامانه فروش و … توضیحاتی را ارائه داد.

حدود 4 هزار کارآموز را در سال 1402 در کانون مرکز پذیرش کردیم.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد از پذیرفته شدگان آزمون های قبلی وکالت منتظر شروع دوره کارآموزی و چه تعداد مشغول کارآموزی هستند؟ گفت:

در سال 1402 حدود ۴ هزار کارآموز را در کانون مرکز پذیرش کردیم. ما کار آموزش را انجام می دهیم و وکلای جوان را به بهترین نحو تربیت می کنیم زیرا وکالت و دفاع امر تخصصی است و آبرویی برای نهاد وکالت هستند.

وی افزود: در هیات مدیره دوره سی و دوم تلاش کردیم ظرف 6 ماه شرایط شروع دوره کارآموزی این 4 هزار نفر را فراهم کنیم و گاهی اوقات هم بعضاً پاسخ استعلامات دیر می آید. کارآموزی این 4 هزار نفر را نهایی کردیم و از امروز کار شروع شده است. امروز هم ‌500 نفر از این عزیزان دوره دو ماهه کارآموزی شان را شروع کردند و بقیه که 3500 نفر است هم دوره آموزشی شان شروع می شود.

برگزاری آزمون وکالت 1403 در تابستان

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آزمون بعدی وکالت چه زمانی برگزار می شود؟ گفت:

زمان برگزاری آزمون وکالت سال آینده باید در اسکودا نهایی شود و مذاکرات انجام شده است که در تابستان 1403 آزمون وکالت برگزار شود.

با توجه به اتمام دوره هیات مدیره اسکودا، برای سال 1403 و سال های آینده تلاش خواهیم کرد زمان مشخصی را برای آزمون وکالت مشخص کنیم.

در سال 1400 و 1402 مطابق قانون تسهیل صدور مجوز برای برخی کسب و کارها و با وجود اینکه اعتقاد داریم این قانون ایراداتی دارد، آزمون وکالت برگزار شد.

کانون وکلای دادگستری مرکز هم مطابق قانون تسهیل در سال 1400 تعداد 3300 کارآموز وکالت را پذیرش کرد و در سال جاری نیز حدود چهار هزار نفر از طریق برگزاری آزمون مطابق با قانون پذیرش شدند.

در حال حاضر کارآموز وکالت با معدل سه پذیرش می شود

وی افزود: مطابق قانون حاضر، کارآموز وکالت با پذیرش معدل سه پذیرش می شود درحالی که می خواهیم با بهره مندی مردم از حق دفاع، از جان و مال و ناموس مردم دفاع کنیم.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز یادآور شد: قبل از قانون تسهیل هم مطابق با قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، ظرفیت پذیرش آزمون وکالت تعیین می‌شد که مطابق آن هم در هیات سه نفره براساس ظرفیت اعلامی حدود 2 هزار تا 2 هزار و 500 کارآموز با شایسته گزینی با در نظر گرفتن حدنصاب ها پذیرش می شدند.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا