اخبار دولت

از ابتدای مهر 1402،‌ چک های قدیمی فقط در بانک خودشان پذیرفته خواهند شد.

براساس بخشنامه بانک مرکزی:

از ابتدای مهرماه امسال، چک های قدیمی تنها در بانک خودشان پذیرفته می شوند.

از ابتدای مهر 1402،‌ چک های قدیمی فقط در بانک خودشان پذیرفته خواهند شد.به گزارش دادرسی نت: بانک مرکزی با انتشار بخشنامه ای به شبکه بانکی اعلام کرد که از ابتدای مهرماه سال جاری، چک های قدیمی تنها در شعبه بانک صادرکننده دسته چک پذیرفته خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، با گذشت بیش از 2 سال از اجرایی شدن قانون جدید چک، چک های جدید با رنگ بنفش که الزام به ثبت و تایید در سامانه صیاد دارند مورد استقبال عمومی بوده و براساس آخرین بررسی صورت گرفته، ۸۷.۵ درصد از چک های وصول شده را چک های جدید به خود اختصاص داده اند.

  • پذیریش چک های قدیمی در بانک خودشان

بر همین اساس، از ابتدای مهرماه سال جاری، چک های قدیمی (چک های بدون نیاز به ثبت و تایید در سامانه صیاد) فقط در شعب بانک‌های صادرکننده دسته چک پذیرفته می شوند و دارندگان این دسته چک ها در فرصت باقی مانده می توانند به شعب خود مراجعه کرده و دسته چک صیادی جدید دریافت کنند.

  • کاهش آمار چک های برگشتی با قانون جدید

مطابق قانون جدید، از ابتدای سال 1400 چک های جدید در اختیار مشتریان بانکی قرار گرفته که صادرکنندگان همزمان با صدور آن در قالب نسخه فیزیکی باید اطلاعات آن را در سامانه صیاد ثبت می کردند. به همین خاطر و با توجه به سایر الزامات قانون جدیدصدور چک، برگشت چک های جدید به نسبت چک های قدیمی کاهش قابل ملاحظه و چشمگیری داشته است.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا