اخبار

وکلا ملزم به ارسال صورتحساب الکترونیکی از اول دی 1402 شدند.

الزام وکلا به ارسال صورتحساب الکترونیکی از اول دی 1402

الزام وکلا به ارسال صورتحساب الکترونیکی از اول دی 1402با ابلاغ قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای «قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان»، صاحبان برخی مشاغل از جمله وکلا از ابتدای دی ماه 1402 ملزم به ارسال صورتحساب الکترونیکی شده اند.

به گزارش دادرسی پرس، بر اساس بخش دوم بند ط از تبصره ۶ قانون بودجه 1402 ، کلیه اشخاص شاغل در کسب و کارهای حقوقی اعم از وکالت، مشاوران حقوقی و خانواده، پزشکان و … مشمول قانون پایانه ‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان هستند و طبق آن مکلفند از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

با ابلاغ قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای «قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» در هفته گذشته، صاحبان برخی مشاغل به ویژه وکلا ملزم به ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه مودیان از ابتدای دی ماه 1402 هستند.

بر اساس ماده ۱ این قانون جدیدالتصویب کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس شرکت های دولتی و سایر دستگاه های اجرائی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و نیز سایر اشخاص حقوقی از تاریخ ۱۴۰۲/۷/ و کلیه اشخاص باقیمانده (وکلا و …) از تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱ ملزم به تکمیل صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان شده اند.

همچنین در ادامه ماده ۱ این قانون اعلام شده است که: تاریخ های مذکور در این ماده قطعی و غیر قابل تغییر است و در صورت هرگونه تخطی از رعایت آنها مطابق قوانین مربوط با متخلفان برخورد می شود.

به همین منظور مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور، در راستای پیاده سازی قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و جمع آوری صورتحساب های الکترونیکی مودیان و ایجاد وحدت رویه در صورتحساب های الکترونیکی و … اقدام به تدوین و انتشار سند دستورالعمل صدور صورتحساب الکترونیکی (نسخه آذر ۱۴۰۲) کرده است.

طبق اطلاعیه سازمان امور مالیاتی در خصوص این قانون جدید، اشخاص حقیقی موضوع جزء ۲ بند ط تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (کلیه اشخاص شاغل در کسب و کارهای حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و … )، با هر میزان فروش کالا و خدمات سالانه کماکان ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی (نوع ۱ یا ۲) هستند.

همچنین در انتها تاکید شده است که عدم صدور صورتحساب الکترونیکی توسط اشخاص به شرح فوق، مشمول جرائم و ضمانت اجرایی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا