اخبار دانشگاه آزاد اسلامی

برخی رشته های بدون دانشجو در دانشگاه آزاد احیا شد

به گزارش دادرسی و به نقل از خبرگزاری مهر؛

 

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در گفتگو با این خبرگزاری از احیا شدن برخی از رشته های بدون دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

طهرانچی ضمن اشاره به اجرای طرح پویش اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد و آخرین وضعیت این طرح عنوان کرد: طرح پویش اشتغال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی طرحی است که در برخی کشورها بنا به مقتضیات هر کشور، به آن فکر شده و ما نیز متناسب با زیست بوم خود آن را طراحی کرده و توسعه دادیم.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: براساس این طرح دانشجو در حین تحصیل، در جامعه یا صنعت مشغول به کار می‌شود و در معرض سؤالات کاربردی قرار می‌گیرد و آنجاست که با آموزش فایده محور و نه آموزش حافظه محور می‌تواند به چالش‌های صنعت و جامعه پاسخ دهد.

وی با اظهار اینکه امسال در استان اصفهان ۲۰۰ دانشجو و در زنجان ۲۷۰ دانشجو همزمان با تحصیل در صنایع مشغول به کار هستند افزود: برای اجرای این طرح اتاق بازرگانی استان‌ها همکاری خوبی با ما دارند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان این مطلب که با اجرای طرح پویش اشتغال دانشجویان، بسیاری از رشته‌هایی که اساساً متقاضی نداشت امروز متقاضی دارد، تاکید کرد: به طور مثال رشته معدن واحد کاشان بدون متقاضی شده بود و احیا شد. یا مثلاً واحد زنجان که در رشته شیمی کاملاً بدون متقاضی بود، امسال در قالب طرح پویش ۳۰ دانشجوی شیمی پذیرش کرده است.

طهرانچی ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد باید برای رابطه دانشگاه و صنعت و مهارت و اشتغال دانشجویان رویکردهای جدیدی را اتخاذ کنیم چرا که رویکردهای گذشته، رویکردهای موفقی نبوده است.

طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: معمولاً وقتی دانشجویان در صنعت (کارخانه‌ها و سازمان‌ها) مشغول به کار می‌شوند، بخشی از شهریه را صنعتی که دانشجو در آن مشغول می‌شود، می‌پردازد و عملاً یک اشتغال مفید ایجاد می‌شود. همچنین این دانشجویان معمولاً در یکی دو سال اول در همان صنعت استخدام می‌شوند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا