اخبار دانشگاه ها

برگزاری حضوری کلاس‌ ها از مهمترین برنامه آموزشی 1401

به گزارش دادرسی به نقل از ایسنا

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی  ضمن بیان برنامه های آموزشی این دانشگاه عنوان کرد: درصورتی که شرایط کرونایی و وضع مالی دانشگاه اجازه بدهد قصد داریم کلاس ها را به صورت حضوری برگزار کنیم.

دکتر علیرضا صالحی معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در رابطه با برنامه آموزشی این دانشگاه در سال جدید اظهار کرد: در سال 1401 از مهمترین اهداف برنامه  دانشگاه صنعتی خواجه نصرالدین طوسی برگزاری حضوری کلاس ها خواهد بود.به همین منظور برای برگزاری حضوری کلاس های مقطع کارشناسی اقدامات و آمادگی های لازم صورت گرفته تا یک سری از ورودی ها به صورت حضوری در کلاس ها حاضر گردند .

وی در رابطه با این موضوع که حتی در دوران شیوع بیماری کرونا نیز کلاس های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به صورت آزمایشی  حضوری برگزار شد  گفت:

با توجه به شیوه نامه های بهداشتی در دوران کرونا این کلاس های حضوری به چند بخش در روز تقسیم شده است تا فاصله گذاری اجتماعی به صورت صحیح رعایت شود و تا پایان سال گذشته نیز این فعالیت ها  در دانشگاه ادامه داشت.

دکتر صالحی با اشاره به ارائه آموزش ترکیبی در این دانشگاه ادامه داد: برنامه‌ای  برای برگزاری همزمان به صورت حضوری و مجازی نداریم و اگرسرایط کرونایی و شرایط مالی دانشگاه اجازه دهد امکانندارد این دو شیوه به طور همزمان اجرا شود اما اگر شرایط کرونایی  این اجازه را به ما ندهد ممکن است آموزش یک سری ورودی های این دانشگاه به صورت حضوری و یک سری دیگر به صورت  ترکیبی و به صورت  بومی و غیربومی  برگزار گردد.

دکتر صالحی با اشاره به افت کیفیت آموزشی در دوران کرونا به صورت آموزش مجازی  و عدم وجود راه حلی برای رفع افت کیفیت آموزشی خاطر نشان کرد:

علت این امر این است که نمی توان یک دوره آموزشی را تکرار کرد ، نمی توان دانشجو را به کنار گذاشتن درس خود مجبور کرد و یک ارزیابی جدید اجرا کرد و گفت چون آموزش حضوری است،مجدد آزمون بده.

 دکتر صالحی بزرگترین ضعف آموزش مجازی را “افت کیفیت آموزش” دانست و تصریح کرد: البته این افت کیفیت آموزش تنها برای تعدادی از دانشجویان است. چراکه دانشجویی که بخواهد درس بخواند، بدون اجبار این کار را انجام می‌دهد و خودش درسش را می خواند.

وی در پایان، در خصوص نقطه قوت آموزش مجازی اظهار کرد:

آموزش مجازی این حسن را داشت که در شرایط وخیم کرونا به ما این امکان را داد که بتوانیم دانشگاه را به نحو مطلوب اداره کنیم و آموزش را ادامه دهیم و دانشجویانی که شرایط حضور در دانشگاه را نداشتند و در شهرستان بودند، این امکان را داشتند که آموزش را از راه دور ادامه دهند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا