اخبار دانشگاه ها

تشریح نحوه آموزش دانشجویان از مهرماه 1401 توسط وزیر علوم

به گزارش دادرسی نت:

تشریح نحوه آموزش دانشجویان از مهرماه توسط وزیر علومدکتر محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که در دانشگاه الزهرا برگزار گردید، در جمعی از خبرنگاران به نحوه برگزاری کلاس ها و آموزش دانشجویان از مهرماه سال جاری عنوان کرد:

آموزش دانشگاه‌ ها به صورت کاملاً حضوری برگزار می‌شود اما دانشگاه‌ ها می‌توانند در موارد خاصی که ضروری و لازم باشد به صورت تلفیقی هم آموزش حضوری و هم مجازی را پیگیری کنند. اما آموزش مجازی به صورت تکمیلی خواهد بود تا برای تفهیم بیشتر مطالب به دانشجویان کمک کند.

وی درباره فاصله قانونی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1401 نیز اظهار کرد:

تاریخ برگزاری کنکور ارشد کاملا حساب شده و کارشناسی شده است و جابه‌جایی تاریخ برگزاری آزمون‌ها نظم را بر هم خواهد زد.

وی تاکید کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا بحث برگزاری کنکور تحت شرایط خاصی صورت می‌گرفت و با توجه به شرایط شیوع کرونا برگزار می‌شد اما با توجه به حضوری شدن دانشگاه‌ ها در حال حاضر زمان برگزاری آزمون‌ها نیز طبق برنامه کارشناسی شده سابق انجام خواهد شد چرا که اگر کنکور جابه‌جا شود نظم و نظام آموزشی در آغاز سال تحصیلی به هم می‌ریزد و ما موظف هستیم طبق زمان بندی کارشناسی شده و اصولی نسبت به برگزاری آزمون ها و کنکور اقدام کنیم.

وی در پایان در خصوص پرداخت حقوق حق‌التدریسی دانشگاه‌ها نیز گفت:

تخصیص اعتبارات در اختیار وزارت علوم نیست و سازمان برنامه و بودجه کشور در این زمینه تصمیم می‌گیرد اگر اعتبارات کافی داده شود ما علاقه‌مند هستیم در اولین فرصت حقوق‌ها را پرداخت کنیم.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا