اخبار قوه قضاییه

توضیحات قوه قضاییه درباره فیش حقوقی 184 میلیونی یکی از کارکنان

به گزارش دادرسی؛

 

در پی انتشار جدول حقوق و مزایای کارکنان دولت در ۹ ماهه امسال توسط سازمان اداری و استخدامی، پرداخت رقم ۱۸۴ میلیون تومان در قوه قضائیه، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

محسن برزویی، مدیر کل امور اداری کارگزینی کارکنان اداره قوه قضائیه در واکنش به منتشر شدن فیش حقوقی ۱۸۴ میلیونی یکی از کارکنان در برنامه صبح بخیر ایران روز ۲۳ آذر ۱۴۰۰ با تکذیب این ادعا، اظهار کرد:

 

مبلغ پرداختی مربوط به معوقات ۱۳ ماه یکی از کارکنان است.

 

محسن برزویی افزود:

در یکی دیگر از فیش‌های حقوقی که مربوط به یک قاضی است، پرداختی آن در یک ماه ۱۱۰ میلیون تومان بوده که ۹۵ میلیون تومان آن سایر معوقات بوده‌ است.

برزویی درباره فیش حقوقی غیر متعارف یکی از کارکنان قوه قضائیه که توسط سازمان اداری و استخدامی منتشر شده است، گفت: مبلغ اشاره شده در آمار مربوط به معوقات یک سال گذشته یک پرسنل است سپس حقوق ۱۳ ماه بصورت یکجا پرداخت شده در صورتی که مبلغ باید به ۱۳ تقسیم می شد. ۵۰ درصد از شاغلین قوه قضائیه ۷ میلیون تومان و ۳۶ درصد میان ۷ تا ۹ میلیون تومان حقوق می‌گیرند. مطابق قانون یک سقف حقوقی تعیین شده است. ۹۱۲ نفر از قضات عالی رتبه ما، حق قانونی خود را دریافت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کسانی که مسئولان نسبت به حقوق وی اعتراض داشتند، او مدیر عالی رتبه یکی از سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه است و حقوق دریافتی این همکار ما ۱۴ میلیون تومان است و حتی پزشک هم هست و ۸ ماه هم حقوق معوقه دارد. آمادگی داریم هر اتفاقی که در هر دستگاهی گزارش شود، ما بصورت کاملا قانونی ورود خواهیم کرد.

 

گزارش میانگین حقوق و مزایای کارکنان دولت به تفکیک قوا_میانگین ۹ ماهه سال 1400

نام قوهمیانگین خالص پرداختیکمترین پرداختیبیشترین پرداختیتعداد کارکنان
قوه قضائیه۷۹.۸۵۳.۴۲۷۳۲.۵۵۰.۰۰۰۱.۸۴۹.۵۴۵.۴۵۶۸۴۷۱۱
قوه مجریه۷۸.۹۲۰.۶۸۶۳۲.۵۵۰.۰۰۰۲.۸۴۶.۲۳۴.۹۵۱۱۹۹۸۴۳۷
قوه مقننه۱۷۱.۵۰۶.۵۶۲۳۲.۵۵۰.۰۰۰۸۲۹.۶۸۶.۸۷۸۴۲۰۰
نهاد های زیرنظر مقام معظم رهبری۷۴.۵۶۰.۰۹۲۳۲.۵۵۰.۰۰۰۴۸۵.۴۹۳.۹۹۲۲۵۶۹
سایر دستگاه‌های اجرائی۹۴.۸۶۵.۹۵۶۳۲.۵۵۰.۰۰۰۸۵۴.۷۴۱.۷۵۱۲۶۵۰۴

 میانگین پرداخت در این جدول، میانگین وزنی است و بر حسب تعداد پرسنل مشمول محاسبه شده است.

 

محسن برزویی ، مدیر کل امور اداری کارگزینی قوه قضائیه عنوان کرد:

قوه قضائیه اطلاعات تمام کارکنان خود را تا خرداد ماه در سامانه کارکنان من درج کرده است.

همچنین افزود: ورود اطلاعات با دستگاه اجرائی است و تایید اطلاعات با سازمان امور استخدامی صورت می‌گیرد. قوه قضائیه فساد ستیز است و در کارش شفافیت موج می‌زند و برای تمکین اطلاعات هیچ محدودیت ندارد بعضی اطلاعات به خاطر نبود آگاهی از موضوع، منتشر می‌شود. قوه قضاییه باید جنبه و بار‌های مطالبی را که منتشر می‌شود را بررسی کند.

برزویی ادامه داد: ما برای پرداخت حقوق نیاز به یک قانون داریم. مبانی همه پرداخت‌ها مشخص است و امکان دور زدن قانون وجود ندارد. آمار و اطلاعاتی که اخیرا منتشر شد و گفتند که برخی از کارکنان قوه قضائیه ۱۸۴ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، اشتباه است زیرا طرح آن باید با مستندات کافی بیان شود.

برزویی گفت:سازمان اداری و استخدامی آمار از پرداخت حقوق‌ها ۳ قوه منتشر کرده است که در آن بیشترین و کمترین حقوق پرداختی توسط دستگاه‌ها اعلام شده است که اشتباه است. در محاسبات سازمان اداری و استخدامی میانگین حقوق ۹ ماهه کارکنان دستگاه‌ها محاسبه شده است در صورتی که تمام دستگاه‌ها از ابتدای سال ۸ ماه حقوق پرداخت کرده اند و هیچ کارمندی حقوق آذر ماه را دریافت نکرده است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا