آزمون وکالتاخبار وکلای دادگستریکانون وکلای دادگستری

جعفر کوشا:برگزاری آزمون وکالت از لوازم استقلال نهاد وکالت است.

به گزارش دادرسی؛

در حالی که موضوع برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ در روزهای اخیر تبدیل به موضوعی بحث برانگیز شده، هیأت مدیره های کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور دیروز مورخ 1400.11.04 در قالب نشست فوق العاده هیأت عمومی اسکودا تشکیل جلسه دادند.

جعفر کوشا رئیس اسکودا در نشست فوق العاده اسکودا گفت :

برگزاری آزمون وکالت از لوازم استقلال نهاد وکالت است اگر با استقلال نهاد وکالت مشکل ندارید، در واژه واژه آگهی آزمون وکالت دخالت نکنید.

رئیس اسکودا در بخش ادامه بیان کرد:

انتخاب تربیت کارآموز یکی از موضوعات مطرح و مرتبط با استقلال نهاد وکالت است. یعنی آموزش و تربیت و انتخاب فرد باید توسط نهاد وکالت باشد؛ بنابراین، یکی از وجوه استقلال آزمون است، یعنی اگر آزمون مستقلی داشته باشیم، به‌ تبع آن کارآموز پذیرفته‌ شده در این آزمون نیز مستقل خواهد بود.

دکتر کوشا با تاکید بر اینکه استقلال نهاد وکالت بیشتر از همه به نفع قوه‌ قضائیه است افزود:

استقلال نهاد وکالت به این معنا نیست که ما قوه‌ قضائیه را قبول نداشته باشیم یا مثلاً با نظارت این قوه در حدود و ثغوری که قانون معین کرده مشکل داریم.

استقلال نهاد وکالت گامی موثر در راستای تحقق دادرسی منصفانه و عادلانه است و از این جهت، این استقلال اتفاقاً بیش از همه به نفع قوه‌ی قضائیه است. استقلال یعنی ما اختیار داشته باشیم همکارمان را خود انتخاب کنیم، آزمون را خودمان برگزار کنیم. آقایان اگر واقعاً چنانکه می‌گویند با استقلال ما مشکلی ندارند و چه‌بسا طرفدار استقلال ما هستند، چرا در آزمون دخالت می‌کنند؟

وی در پایان گفت: اگر قبول دارید نهاد وکالت مستقل است، باید استقلال را در موارد مختلف به رسمیت بشناسید، نه اینکه بخواهید در واژه‌ واژه‌ آگهی برگزاری آزمون هم دخالت کنید و مانع برگزاری آزمونی شوید بیش از هشتاد هزار نفر منتظر برگزاری آن هستند و برای قبولی در آن تلاش کرده‌اند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا