آزمون وکالتآزمون وکالتاخبار قوه قضاییهاخبار وکلای دادگستریکانون وکلای دادگستری

جلسه فوری شورای اجرایی اسکودا در خصوص حواشی آزمون وکالت ۱۴۰۰

خلاصه نوشته
  • دکتر کوشا در نامه ای به روسای کانون های سراسر کشور از آن ها درخواست کرد به منظور تصمیم گیری در خصوص برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ در جلسه شورای اجرایی حضور یابند.

رییس اسکودا از روسای کانون های وکلا درخواست کرد تا ایشان هم در جلسه شورای اجرایی اسکودا در روز پنجشنبه(11 آذر 1400) حاضر شده و درخصوص نامه اخیر معاون حقوقی قوه قضاییه و سازمان سنجش پیرامون آزمون وکالت ۱۴۰۰ رایزنی کنند.

 

قرار است در جلسه شورای اجرایی فردا ( 1400.09.11) در خصوص برگزاری آزمون وکالت 1400 و نامه حجت الاسلام نورالله قدرتی(معاون حقوقی قوه قضاییه) به سازمان سنجش تصمیم گیری شود.

نامه دکتر کوشا به روسای کانون های وکلای دادگستری متن نامه به شرح زیر است:

روسای محترم کانون های وکلای دادگستری ایران

با سلام

احتراماً به پیوست (ارسال از طریق ایمیل) نامه‌های شماره 868 مورخ 1400.08.29 اسکودا به سازمان سنجش و نامه شماره ۷۲۷۶۹ مورخ 1400.09.08معاونت امور آزمون های سازمان سنجش به همراه نامه معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه مورخ 1400.09.09جهت اطلاع ارسال می‌شود. همچنین با توجه به فوریت و اهمیت موضوع خواهشمند است در جلسه شورای اجرایی روز پنجشنبه مورخ 1400.09.11 علاوه بر نمایندگان محترم شورای اجرایی، روسای محترم کانون ها نیز حضور به هم رسانند.

جعفر کوشا

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

نظارت بر اجرای آیین نامه لایحه استقلال در آزمون وکالت 1400

روز گذشته وکیل باقری عضو کانون وکلای مرکز در اینستاگرامش تصاویر نامه هایی به اشتراک گذاشت که طبق آن قوه قضاییه جهت نظارت براجرای آیین نامه لایحه استقلال در آزمون وکالت ۱۴۰۰، یک نماینده به سازمان سنجش معرفی کرده بود.

در این نامه قوه قضاییه بر رعایت شرایط مذکور در آیین نامه جهت ثبت نام و پذیرش متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت تاکید کرده و به مشخص این موارد را ذکر کرده است:

  • متقاضیان در زمان ثبت نام دارای سن ۲۴ سال تمام شمسی باشند ( تبصره ماده ۳۸ ) ؛
  • اضافه شدن دروس حقوق اساسی و متون فقه در حد تحریرالوسیله امام خمینی(ره) به عنوان منابع جدید آزمون ( ماده ۴۰ )؛
  • تعیین حد نصاب نمره قبولی در آزمون به میزان ۶۰ درصد از نمره کل آزمون ( ماده ۳۱ )؛
  • اخذ تصویر مصدق مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، پس از قبولی در آزمون به عنوان ضمائم تقاضانامه مقرر ( مواد ۴۳ و ۴۴ ) مشروط براینکه تاریخ پایان خدمت و یا معافیت و فراغت از تحصیل قبل از تاریخ ثبت نام آزمون باشد.
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا