اخبار وکلای دادگستری

دکتر محمود کاشانی: وکلای دادگستری که باید راهنما و گره گشای مشکلات کشور باشند؛ دسترسی به صدا و سیما ندارند.


به گزارش دادرسی و به نقل از اسکودا ، دکتر محمود کاشانی استاد برجسته حقوق نیز در افتتاحیه چهلمین همایش اسکودا در بوشهر به ایراد سخنرانی پرداختند.

دکتر کاشانی با اشاره به اینکه در صدا و سیما باید آزادی بیان تبیین شود بیان داشتند: تأسف آور است که وکلای دادگستری که باید راهنما و گره گشای مشکلات کشور باشند؛ دسترسی به صدا و سیما ندارند.

طرح های کسب و کار در مجلس روند قانونگذاری در این کشور را نشان می‌دهد و نگرانی‌های عموم وکلای دادگستری را برانگیخته است. این چالش‌ها به امروز محدود نیست. آیا این پرسش مهم نیست که چرا وکلای دادگستری که رکن دادرسی عادلانه هستند و حرفهٔ آزادی که مالیات به دولت می‌پردازد، باید دچار این تهدیدها و چالش‌ها باشد؟


به مدت 16 سال از برگزاری انتخابات کانون وکلا جلوگیری شد، این در حالی است که براساس قوانین لازم و اجرایی کشور طبق اصل ماده 129 قانون مجازات عمومی مصوب سال 1352، هرگاه هر یک از مستخدمین دولتی -در هر مرتبه و مقامی که باشند- برای جلوگیری از اجرای قوانین مملکت قدرت رسمی خود را اعمال کنند، از سمت خود منفصل می‌شوند.

 

برای اینکه ظرفیت پذیرش داوطلبان را تغییر دهند، هرج و مرج ایجاد می‌کنند!

دکتر کاشانی

طرح تسهیل کسب و کار آخرین حمله به استقلال نهاد وکالت است که

خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس و مغایر با قانون اساسی است.

حرفه وکالت پایگاه در قانون اساسی دارد. به این حرفه شریف که بخش جدایی ناپذیر دادرسی عادلانه است، عنوان کسب و کار می‌دهند که این توهین به قانون اساسی است. کسانی که ادعای نمایندگی ملت ایران را دارند و به آن سوگند یاد کردند، قابل تحمل نیست که در لابلای یک مصوبه هرج و مرج طلبانه به استقلال کانون وکلا که سرمایه بزرگ ملت ایران و بازگشت ناپذیر است، تجاوز نمودند.
در ادامه دکتر کاشانی به ارائه توضیحاتی در خصوص اقتصاد دولتی ایران و انتقاد از روند حاضر پرداختند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا