اخبار سازمان سنجش

رئیس سازمان سنجش: آزمون‌های کاغذی حذف می‌شوند

به گزارش دادرسی؛

رئیس سازمان سنجش: آزمون‌های کاغذی حذف می‌شوند

در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی کشور که امروز در ساختمان مرکزی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن اشاره به جزئیات برگزاری این المپیاد عنوان کرد:

بیست و ششمین دوره  المپیاد علمی_دانشجویی در 2 مرحله برگزار شد و در شهریور 1400 به کار خود پایان داد و 83 نفر مدال های طلا، نقره و برنز دریافت می کنند. از مجموع شرکت کنندگان در المپیاد، دانشگاه صنعتی شریف با ۱۹ مدال در صدر دانشگاه ها قرار گرفته است.

رئیس سازمان سنجش اظهار کرد: در این المپیاد دانشگاه تهران با ۱۵ مدال و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ۴ مدال رتبه های دوم و سوم دانشگاه ها را در بیست و ششمین دوره المپیاد کسب کردند.

پورعباس در ادامه افزود: المپیاد علمی_دانشجویی کشور شامل دو بخش است که در بخش اول آزمون غیرمتمرکز در مناطق ۱۰ گانه کشوری برگزار می شود و در بخش دوم افراد از طریق آزمون کارشناسی ارشد به مرحله نهایی المپیاد راه می یابند.

پور عباس خاطرنشان کرد: مرحله غیرمتمرکز بیست و هفتین دوره المپیاد علمی دانشجویی در ۲۳ اردیبهشت برگزار می شود. در واقع مرحله متمرکز نیز همزمان با کنکور ارشد در روزهای ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت برگزار می شود.

حذف آزمون های کاغذی

 دکتر پور عباس رئیس سازمان سجنش آموزش کشور در پایان گفت:

۱۵ آزمون کشوری برگزار می‌شود و با احتساب آزمون‌ های بین المللی، سازمان سنجش ۱۵۰ آزمون برگزار می کند. اخیرا سازمان سنجش به سمت برگزاری آزمون های بدون کاغذ حرکت کرده است و امیدواریم با الکترونیکی شدن آزمون ها بتوانیم آزمون ها را موبایل بیس، اسکرین بیس، کامپیوتر بیس طراحی کنیم.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا