آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه: قصد داریم مدت صدور پروانه را به 3 ماه کاهش دهیم

به گزارش دادرسی نت:

مرکز، قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را با تمام ظرفیت خود در حداقل زمان ممکن اجرا کرده و خواهد کرد و پیرو تاکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر کاهش مدت زمان گزینش ها و دغدغه نمایندگان مجلس در کاهش مدت زمان صدور مجوزها، مدت زمان فرآیند احراز صلاحیت عمومی و اعطای پروانه توسط مرکز از دو سال در سنوات گذشته به شش ماه در آزمون کنونی تقلیل یافته است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه ادامه داد:

بنا داریم که با ارتقای زیرساخت ها، این مدت زمان را در آزمون های بعدی به سه ماه کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه نیز در راستای تکلیف قانونی خود همواره بر حسن اجرای این قانون نظارت کامل داشته است، گفت:

آزمون وکالت سال 1401 مرکز وکلا در اردیبهشت ماه سال گذشته برگزار و نتایج نهایی آن به محض تصویب استفساریه این قانون در شهریور ماه اعلام شد. فرآیند احراز صلاحیت های عمومی این آزمون بر اساس ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری در بهمن و اسفند سال گذشته انجام شد.

وی تصریح کرد:

از ۲۰ تا ۳۰ فروردین ماه نیز فرآیند انتخاب حوزه قضایی برای داوطلبان انجام شد و هم زمان از ۲۰ فروردین ماه پذیرفته شدگانی که فرآیند استعلامات، تحقیقات و تایید صلاحیت ایشان تکمیل شد بتدریج جهت طی کارآموزی به مراکز استانی معرفی شدند.

عبدلیان پور با بیان اینکه تا کنون داوطلبان ۱۳ استان به مراکز معرفی شده اند، گفت: تمامی پذیرفته شدگان که پیامک مراجعه به مراکز استانی دریافت کرده اند می توانند با مراجعه به سامانه جذب نسبت به رویت حوزه قضایی که موفق به پذیرش شده اند، اقدام کنند.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه خطاب به پذیرفته شدگانی که هنوز پیامکی جهت تشکیل پرونده برای آن‌ها ارسال نشده، گفت:

اندک پذیرفته شدگان این ۱۳ استان که تا کنون پیامک مراجعه جهت تشکیل پرونده دریافت نکردند نگران نباشند چرا که ممکن است نقص پرونده داشته باشند یا استعلامات قانونی آن‌ها تکمیل نشده باشد که قطعا این مشکل نیز از طریق ارسال پیامک به آن‌ها اطلاع داده شده و در قالب گروه دوم مجددا به مراکز استانی جهت طی کارآموزی معرفی خواهند شد.


بیشتر بخوانید:

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا