آزمون مرکز وکلای قوه قضاییهاخبار سازمان سنجشاخبار وکلای دادگستری

سازمان سنجش خطاب به اسکودا: مشکلتان برای برگزاری آزمون وکالت 1400 را با قوه قضاییه حل کنید

خلاصه نوشته
  • سعید باقری، عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز، تصویر نامه هایی را در اینستاگرامش منتشر کرد که بر اساس آن حضور و نظارت نماینده قوه قضاییه در تمام فرایندهای برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ کانون های وکلای دادگستری الزامی است.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش در نامه‌ای خطاب به اسکودا با ارسال تصویر نامه قوه قضاییه، از دکتر کوشا خواست تا برای برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ با قوه قضاییه هماهنگی‌های لازم را به عمل آورد.

طبق تصاویر منتشر شده قوه قضاییه با ارسال نامه ای به سازمان سنجش جهت نظارت بر اجرای آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۴۰۰ از جمله رعایت حد نصاب ۲۴ سال تمام، پایان خدمت یا معافیت هنگام ثبت نام در آزمون و اضافه شدن درس های حقوق اساسی و متون فقه، نماینده ای به سازمان سنجش معرفی کرده است.

معاون سازمان سنجش نیز در نامه ای خطاب به رئیس اسکودا با پیوست نامه قوه قضاییه، خواستار هماهنگی بین این دو نهاد جهت برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ شده است.

گفتنی است در این نامه تاکید شده است که در صورت تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و هرگونه تغییر در شرایط پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت، رعایت شرایط مصوب الزامی است.

متن نامه سازمان سنجش به اسکودا:

 

جناب آقای دکتر کوشا رییس محترم اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

باسلام و احترام عطف به نامه شماره ۸۶۸ مورخ ۱۴۰۰/۸/۲۹ در خصوص موضوع برگزاری آزمون کارآموزی وکالت آن اتحادیه در سال ۱۴۰۰، به پیوست نامه شماره ۹۰۰۰/۱۳۴۳۱/۵۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۰۳ معاون محترم حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در خصوص شرایط برگزاری آزمون ورودی کانون های وکلای دادگستری و در راستای هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۴۰۰ و اجرای ماده ۱۶۳ ایین نامه مزبور، جهت اطلاع و اقدام لازم ارسال می شود. انتظار می رود قبل از هرگونه هماهنگی جهت برگزاری آزمون، اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با معاونت مذکور در قوه قضائیه موضوع مطرح شده را حل نمایند تا پس از رفع موضوع، این سازمان نیز که برابر ضوابط و قوانین مجری برگزاری آزمون ها می باشد، بتواند همانند سنوات قبل، آزمون مذکور را برگزار نماید.

با احترام

رضا محمدی

معاون امور آزمون ها

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا