اخبار دولتاخبار مجلس

قالیباف:رییس جمهوری به دلیل حضور در اجلاس اکو در جلسه علنی حضور ندارد.


محمدباقر قالیباف ، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی  گفت:

رییس جمهوری به دلیل سفر و شرکت در اجلاس اکو در جلسه امروز مجلس برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حضور ندارند و به آقای مخبر معاون اول رییس جمهوری و وزرای حاضر در جلسه امروز خیر مقدم می‌گویم.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: روز هفتم آذر که مصادف با روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و در این روز در سال ۱۳۵۹ در حمله نیروی دریایی ارتش ایران، ناوچه پیکان به موفقیت بزرگی دست یافت و در همان عملیات نیروی دریایی رژیم بعثی عراق را منهدم کرد و برخی از رزمندگان اسلام نیز به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: این روز بزرگ را به همه دریادلان دلاور نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و مجلس شورای اسلامی از رشادت‌های فرزندان غیور نیروهای مسلح در نیروی دریایی ارتش و سپاه که حضور مقتدرانه‌ای را هم در آب‌های آزاد و هم در خلیج فارس در دوردست و نزدیک دارند، گرامی می دارد و از همه آنها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

رییس قوه مقننه با تبریک هفته بسیج ادامه داد: در هفته‌ای که گذشت، نمایندگان همزمان با هفته بسیج در حوزه های انتخابیه در مأموریت بودند، از این رو هفته بسیج را به تمامی دریادلان بسیجی تبریک و تهنیت می گوییم و درود می فرستیم به روح پر فتوح همه شهدا به ویژه شهدای بسیجی که انصافا عزت، استقلال و دفاع از این سرزمین و ارزش های اسلامی و انقلاب اسلامی را از ابتدای انقلاب تا امروز به دوش کشیدند.

وی تاکید کرد: بسیجیان در صحنه های اجتماعی و در بخش های جهادی و سازندگی و اجتماعی همیشه در میدان بوده‌اند و از تمامی این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

قالیباف یادآور شد: همچنین روز جمعه، اولین سالگرد شهادت شهید «محسن فخری زاده» دانشمند برجسته هسته‌ای کشورمان بود که رژیم تا بن دندان مسلح، خون آشام و کودک کش صهیونیستی و ایادی شان، ایشان را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد:ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده ایشان و همه عزیزان، امیدواریم با فعالیت های علمی و درخشان این شهید عزیز و دیگر شهدای هسته‌ای، توسعه مراکز تحقیقاتی در حوزه صنایع هسته‌ای کشور موفق تر از همیشه و با قدرت به پیش برود.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا